Gå til innhold

Søke om ks, hvordan går man frem?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har den siste tiden vurdert om jeg skal søke ks. Så hvordan går jeg frem? Snakker jeg med fastlegen eller sykehuset? Jeg er nå 4 mnd på vei, og har fått en uro for å føde igjen. var på ul på sykehuset i går, og merket at jeg ble veldig urolig av å være der. Fikk datteren min på samme sykehus for to år siden. Da stoppet fødselen opp, og jeg har traumer fra den opplevelsen.

Jeg orker ikke bruke resten av sv.sskapet på å bekymre meg.

Fortsetter under...

Jeg skal ha ks og tok dette opp med fastlegen min. Var så heldig at han tok meg på alvor og sendte henvendelse videre til fødepoliklinikk. Fikk etter ca. en uke brev med innkalling til samtale med jordmor på fødepoliklinikken. Denne samtalen var en lite hyggelig affære. Men hun henviste meg videre til ny samtale med lege. Fikk da innvilget ks.

Har leste at enkelte andre inne på disse sidene har tatt direkte kontakt med sykehuset.

Jeg sa til jm at jeg ikke ville snakke med en ny jordmor på sykehuset, men komme rett til samtale med en lege (de er oftere "lettere" å prate med har jeg hørt),har jo diskutert rundt fødsler mange ganger med jm min så følte ikke at det var nødvendig med en liknende samtale igjen..samme dag sendte hun en hendvisning rett til legen på sykehuset mitt.

Etter 1 uke fikk jeg innkallese.

Jeg pratet med legen i 3min kanskje og sa at jeg er 100% sikker på at jeg ikke vil føde vaginalt,så fikk jeg time med en gang..Jeg var sikkert veldig "heldig" med legen, hun var forståelsesfull og snill.Prøvde bare med noen få argumenter før hun så på hele meg at jeg ikke ville forandre mening....

Håper det går like bra for deg=o)

Bare husk å stå på ditt!

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...