Gå til innhold

April: Da har jeg også født :)

Anbefalte innlegg

Onsdag 25.10 kom Jarand til verden på akershus universitetssykehus. Fødselen tok 1 time og 50 minutt fra første rie til han var født. Hadde en veldig fin fødselsopplevelse i forhold til forrige gang.

Kom inn med full åpning, ble veldig overasket for syns ikke smertene var overveldene vonde (som sist). Var "klar" i hode mellom riene og fikk til og med ringt barnehage og verksted. Trodde maks jeg hadde 5 cm. Begynte å småkrangle med mannen om vi skulle ta med bagen inn. Ville jo ikke ta den med inn for så å måtte tusle ut igjen med den. Det endte med at vi tok den med inn da.

Selve utdrivningsfasen var MYE verre enn sist. Han kom ut på andre pressrie og når hodet stanget i åpningen trodde jeg virkelig jeg skulle dø. Måtte samle alt av krefter for å få han ut på neste rie. Forrige gang kom jo barne ut samtidig med vannet, så trengte ikke anstrenge meg noe. Var en helt syk følelse å kjenne barnet komme ut, akkurat som jeg har sett på film. Fantastisk og så vondt på samme tid.

Jordmor og barnepleier var helt fantastiske, kan ikke få rost ahus nok for hvor godt tatt i mot og ivaretatt under fødselen vi ble. Vi ble imidlertid inlosjert på firemannsrom så valget om å dra hjem samme dag ble tatt umiddelbart. Angrer ikke på det heller.

Måtte kun sy noen få sting og formen er virkelig på topp. Eneste som er dumt er at jeg "bare" har to armer. ;o) Sjalusien har satt inn for fullt i dag så vi krysser fingre og tær for at det går seg til kjapt.

Et rotete innlegg dette, men men..

Lykke til dere andre gravide med fødsel og alt :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6850047-april-da-har-jeg-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graulerer med gutten!! Så fint at fødselen gikk bra. Virkelig tøft å reise hjem igjen så fort altså. Blir en spennende tid fremover nå. Får håpe sjalusien bedrer seg snart. Er jo nytt ennå dette. Kos dere hjemme

*litt babysjuk*

Gratulerer med gutten! Det er bra å høre at det gikk så bra.

Eg som hadde tre familemedlemmer som hadde bursdag den dagen - nå kommer eg nok til å huske " at ei i aprilklubben har også barn født den datoen"

Lykke til med sjalusien - det går nok over. Kan være over om bare noen dager. Kos deg masse med gullene dine! ;)

Åhh, gratulerer!! Flott navn! Min lille Kamber ble en måned i går. Her går det fint med store- og lillebror for det meste, men det er helt klart en stor omveltning for førstemann. Jeg gleder meg til å høre om dine erfaringer omkring jalusi og denslags. Men først skal dere jo prøve å være 4 (eller hvor mange dere nå er :) ) litt. Kos dere masse!!!

Annonse

Gratulerer så mye!!

Og så så kjapt da, du!! Godt å høre dere er friske og raske alle mann, og så håper jeg Store- og Lillegutt kommer overens om ikke altfor lenge :o)

Kos dere!

Gratulerer så masse!!!!

Det gikk veldig fort denne gangen også!

Vi kommer veldig gjerne på besøk en gang snart og hilser på.

Du er tøff som dro hjem så fort fra sykehuset. Nå er dere fem i familien. Spørs om hunden får noe mer turer nå da ;-)

Mange klemmer fra Didrik og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...