hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Er du redd for å føde ???? Da er du ikke alene. Både leger og jordmødre har en høyere frekvens av keisersnitt enn resten av befolkningen. Legene ligger 22% over befolkningen i forhold til den gruppen det er naturlig å sammenligne seg med, mens jordmødre ligger 14% over. Ikke noe å skryte av akkurat! Det er forsker Sjur Lehman som har kommet frem til dette
snart mamma igjen! Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg synes det er hårreisende med tanke på at det faktisk er DE som oppfordrer oss til å föde normalt! Hvorfor skal de ta mer keisersnitt enn oss andre dödelige? Det må jo väre at mange av de "velger" å gjöre det, og det er jo ikke bra da! Hva skal vi andre som ikke jobber innenfor sjukebransjen tro da? Det sender iallefall ut doble signaler, og gjör at de som allerede er födselsredde ikke akkurat blir mindre redde!! Hva synes dere andre om dette?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Det er vel ikke 14 prosentpoeng dette, men 14 prosent? Jeg er ikke jordmor altså, men jeg leser statistikken slik at hvis 10% av oss andre endrer med KS, er det 11,4% av jordmødrene som gjør det. Hvis de er 14% mer enn oss andre, må det jo bli slik? Er vel ikke mye annet enn naturlig variasjon dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå