Gå til innhold

Hallo alle junidamene!

Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Hvordan er forrmen om dagen? Ukene flyr og godt er det, er 8+3 idag, og formen er ikke så verst synes jeg. Helt vanlige moderate graviditetssymptomer. Men jeg synes det er betryggende med noen symptomer.

Er det noen av dere damene som ha begynt å tenke på duotest, forstervannsprøve osv? Jeg lurer litt på hvordan og når dette foregår, det er vel ikke mange ukene til det må skje ting på den fronten?

Er det noen av dere som har vært på tidlig UL? Vi hadde egentlig tenkt å få til det, men har ikke kommet så langt enda.

Det skjer så mye disse ukene, og vi følger nøye med på utviklingen og gleder oss stort for hver ting som skjer. Jeg hadde ikke tilgang på all denne informasjonen sist jeg var gravid, da hadde jeg et par bøker som jeg har lest noen ganger...ü Mye har endret seg på de 10 årene siden sist. Gøy å oppdage, det er en helt ny verden....

Riktig god helg til alle sammen!!

Fortsetter under...

Hei Litenspire.Formen er bra den. Har følt meg småkvalm, trøtt og sliten. har fått 20 % sykemelding og det hjalp veldig. I går dro jeg hjem og sov en time før jeg hentet minstemann i barnehagen. Det var himmelsk!

I dag kjøpte jeg armbånd mot kvalme på helsekost. Selv om kvalmen har vært til å leve med så er det slitsomt å være småkvalm hele tiden.

Og for et under. Kvalmen er borte. Merket forskjell etter bare en time.

Jeg skal på tidlig UL pga usikker termin. Jeg er kanskje i uke 10 eller i uke 7... Gleder meg til tidlig UL men gruver meg hvis den er innvendig. Det høres ikke noe festlig ut.

Har fortalt nyheten til alt for mange. Håper bare at alt går bra hvis ikke så må jeg ringe rundt til mange og si det. Men jeg er optimist. Det er da tross alt 85 % sjangs for at det går bra!

Ha en fin helg da junidamer!

God morgen alle. Det er jo grytidlig.... glemmer alltid denne vintertida.. :) (jaja, grytidlig er litt drøyt da...)

Formen er flott den, merker så og si ingen ting. Sånn var det sist og, da var jeg kvalm èn gang i to minutter husker jeg..Så ting er nok som det skal være. Skal til ultralyd mandag om en uke, ellers er jeg 36, og fhverken får eller ønsker fostervannsprøver og sånn..

Avslutter som alltid med et Gleder meg til uke 12. :)

Ha en flott dag damer.

Heisann!

Joda jeg henger med... Jeg har hatt en følelsesmessig berg-og-dalbane-helg jeg da!!

Det begynte med at jeg plutselig begynte å blø på shopping i går (lørdag) - rødt friskt blod... dro naturligvis rett hjem og la meg - og etter det stoppet det!

I dag har alt vært helt normalt - men jeg føler meg jo usikker på hvordan ting egentlig står til - selv om jeg tror alt er helt bra - masse svangerskapskvalme, trøtthet osv i allefall - så det tyder jo på at svangerskapet går videre???

Uansett vil jeg kontakte leg i morgen :0)

Håper alt står bra til med dere andre!!

Heisan Myrnia.

Det var godt å se, at det står bra til igjen, fikk det nemlig med meg på 1. tri eller no sånn at du hadde fått blødninger. Ja, det er nervepirrende uker disse første. Jeg går ikke en eneste gang på do uten å sjekke papiret..

Lykke til hos legen imorgen, det går nok helst bra dette her!! :)

Annonse

Hallo tilbake, til dere andre junidamer

jeg er nå 9+4 uker på vei, mye kvalm, en del trett og noe hissig. Kjenner meg igjen i dette med å sjekke papiret på toalettbesøk.... Har vært til legen og hatt UL. Det var veldig rart, men kjekt. Nå er det litt mer virkelig, ikke bare kroppen min som er helt ute. Merker at jeg må spise jevnlig, klarer ikke drikke brus (noe jeg elsker) og har en hang til frukt.Har fått masse kviser og er så misfornøyd med mitt eget utseende at dette må jo bare være en liten jente... Det kan jeg jo selvsagt ikke vite, men føler det veldig. Gleder meg til UL rett før jul (det er 8 uker til jul i dag forresten), jeg vil ihvertfall vite kjønnet. Det gleder jeg meg jo sånn til å finne ut.

Huff.. er skrekken det da. Skjønner at setter deg litt ut.Har selv hatt litt rosa farge på utfloden, blir engstelig av det, selv om jeg velt at det ikke er no farlig så lenge det ikke gjør vondt. I likhet med deg føler jeg meg veldig gravid og prøver å ikke tenke for mye på det.

Det at du føler deg trygg og rolig er et godt tegn da, lurt å høre med legen uansett. Krysser fingrene for deg, det går helt sikkert bra..

Gikk bra på UL!

Alt ser bra ut i den grad man kan se så mye så tidlig i svangerskapet.

MEN er nå ihvertfall helt sikkert ikke gravid utenfor livmoren - men gravid inni livmoren :0)

Umulig å se om barnet har det bra - det kan man først se om noen uker - så jeg skal tilbake om 14 dager :0)))

Flink og snill gynekolog! Glad for at jeg gikk dit!

Føler meg veldig gravid! Kvalm, ømme bryst, trett etc Det er et godt tegn mente han!

Annonse

Jeg har tatt innvendig UL mange ganger før - både etter fødsel (for å sjekke morkakerester)og i forb med GU for å sjekke eggestokker.

Det er ikke mer ubehagelig enn en vanlig GU - Det er et apparat som ligner mest på en dildo spør du meg...

....så kan du tenke deg til resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...