Gå til innhold

Ultralyder - er det farlig med "for mange" ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og lurer...jeg har hatt litt blødninger etc som har gjort at jeg til nå har hatt fire ultralyder i løpet av de 12 første ukene. Forledrene mine er så skeptiske og sier "tør du det da??" Blir jo litt skeptisk selv jeg da.....Noen som vet om det er noen risiko.....?

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de sier at det kan være skummelt, men jeg tror ikke heelt på det. da jeg gikk med datteren min hadde jeg UL en gang i uken fra jeg var 6 uker på vei og fram til jeg var 28 uker på vei fordi jeg hadde blødninger og mer....

Skrevet

Tror jeg hadde 6 stk på de første 12 ukene, og legene sa at det ikke var noe problem i det hele tatt...

Det eneste de vet er at unger som har fått mye ukltralyd oftere blir kjevhendte, og det er jo ikke akkurat noen stor krise :o)

Slapp helt av du !!

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor mange noen har hatt her? Selv har jeg tatt fem....:)

Skrevet

Jeg las en plass at forskeren mente å kunne se en sammenheng mellom mange ultralyder og lavere fødselsvekt. At UL hadde innvirkning på hvor mye de la på seg, men det var ikke mange hundre grammene det var snakk om. så i forhold til det er det nok i alle fall ingen fare.

Skrevet

OPPKLARING:

Greien er den at man tror man har funnet tendenser til at ul kan medføre en viss fare å for bli keivhendt, primært hos gutter.

Implikasjonen er da: hvis ul kan gi keivhendthet betyr det at ul kan påvirke hjernen.

Altså har man indikasjoner på at ul kan påvirke fosterets hjerne, men omfanget er ukjent.

Derfor vil helsepersonell ikke anbefale mange ultralyder, men det er ikke det samme som at de fraråder det

Skrevet

De fleste steder ellers i sentral europa er ul ved hver kontroll helt normalt.

Jeg fødte i sveits sist siden vi bodde der, fikk ul på hver kontroll. har ikke sjevent gutt for det.

Jeg nekter å tro at det er farlig, ingen har kunne bevise at det er det og ul har vært i mange år nå....

Skrevet

Pga blødnigner har det vært 6 ul her.... 3 av dem var 3 dager på rad faktisk....

Så tror ikke det er noe farlig nei.....De hadde nok ikke satt forsteret i fare tror jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...