Gå til innhold

November: Blir visst ks på meg


Pusur_mor

Anbefalte innlegg

Var på ul i går pga usikkert leie. Babyen lå med rumpa ned og på skrå. Legen som undersøkte meg sa at jeg bare fikk føde vaginalt dersom hodet lå ned. Ved seteleie måtte jeg ha ks pga at to av mine barn har måttet hjelpes ut v.hj.a. fundustrykk og vacuum. Skal tilbake om en uke, og dersom ikke har snudd seg til da blir det ks. Er en litt skremmende tanke, for jeg har jo ikke gjort det før. Må nok prøve å venne meg på tanken. Har jo hatt 4 lette fødsler, så det er litt rart å ikke skulle føde denne på samme måte. Hadde det ikke vært for at et ks er det beste for ungen ville jeg valgt å føde vaginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, ja det skjønner jeg at du gjør deg tanker om!!!

Men lille der inne kan vel enda snu seg, så du får dytte`n litt i stumpen å få h*n til å snu seg rundt ;)

Ønsker deg i alle fall lykke til!!!!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen prøvde å snu, men den lille ville ikke rikke seg. Han turde ikke å gjøre mer fordi morkaka ligger på framveggen. Må nok se om ungen finner ut selv at h*n skal snu seg. Er et veldig ustabilt leie, så ungen beveger seg mye rundt. Det er godt plass og mye fostervann, så derfor mente han at utvendig snuing ikke ville nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ganske sta den lille her, ja. Er jo det beste om h*n snur hodet ned. Blir spennende å se på torsdag hva som skjer, da. Legen var veldig klar på at det ble ks dersom hodet ikke kom ned. Vi snakkes på onsdag. Holder nå på å vaske opp babytøy og finner fram utstyr. Er kanskje på tide, he,he. Trodde jeg hadde god tid enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en vennine som driver med akupunktur.Det finnes visst et veldig effektivt punkt for å få den lille til å snu seg. Ved lille tåen et sted.Er jo en mulighet å ta kontakt men en akupunktør i nærheten å spørre. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ja, så fikk du rett ang. leie da...

 

Håper den lille snur seg, for jeg skjønner godt at du ikke lengter etter KS. Men det er jo mange som tar KS av ulike grunner, og det går jo greit, det også. Selve fødselen blir jo smertefri, da, for å se det positive i det, men barselstiden blir jo litt verre....

 

Skal krysse fingrene for deg, jeg.

 

Selv var jeg hos legen i dag, og der var alt bare velstand. Nurket passer på å ligge pent og pyntelig med hodet ned ved hver kontroll, selv om den turner og står på når vi er hjemme. Antar at h*n har skjønnt hvilken vei hodet skal være, nå, iallefall, selv om vedkommende fortsatt roterer mye og ingenting er festet.

 

Da fikk du ekstra UL, som du vel egentlig håpet på. Fikk du vite noe om størrelsen eller kjønnet på babyen? Bare nysgjerrig :o)

 

Vet ikke om jeg får til å komme på treffet i morgen kveld, ettersom mannen min kanskje ikke kommer hjem i det hele tatt i morgen (hans første arbeidsdag på 2 1/2 mnd). P.g.a. "lang" arbeidsvei kan det hende at han velger å sove borte. Litt surt i grunn, for dette blir jo muligens det siste treffet hvor vi alle 3 fortsatt er gravide...

 

Håper vi evt. kan treffes på dagtid en dag, før du evt. legges inn til KS. Fikk du forresten noen omtrentlig dato for når KS vil bli utført?

 

Hold oss informert... og tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Fikk ikke målt ungen, pga at h*n lå med ansiktet fram og hodet opp mott ribbena. Legen sa bare at ut i fra slik han anså størrelsen på ungen nå, så ble det ikke setefødsel ( selv om jordmødrene sa at det ikke skulle bli et problem ). Legen var klar på at det ble ks om hodet ikke var ned. Skal på ny ul i morgen ( torsdag ). Han ville se det an til da iom. at ungen hadde god plass og turnet rundt. Legen prøvde også å " snu " men ungen rikke seg ikke. Han ville ikke styre for mye, da morkaka ligger på framveggen. I tillegg sa han at ungen hadde god plass og det var godt med fostervann rundt, så han regnet med at ungen ikke ble værende i hodeleie etter snuing. Det var derfor unødvendig å prøve på. Han ville ikke si noe om kjønn.

 

Fikk ikke antydet når ks blir, men regner med at jeg får vite det i morgen dersom det blir ks. Håper egentlig det blir før termin, så jeg får litt bedre tid til juleforberredelser. Ser ikke ut til at poden her har tenkt å legge seg riktig vei med det første.

 

Har i tillegg klart det kunststykket å ramle i trappa, så nå har jeg vondt kne og en stor blåflekk på arma. Var bare to - tre trinn, da, og landa på kneet. Var vel litt trøtt, og skulle ned å jage eldstemann i seng kl 5 om morgenen.

 

Håper du får til å komme en tur i kveld, da. Regner med at vi får tid til å treffes en formiddag. Kan sende en sms når jeg vet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir noe BIM-treff for meg. Mannen min virket innstillt på å overnatte på hytta, til tross for kaldværet, og jeg vil ikke kreve at han kommer hjem bare for at jeg skal ut og kose meg. Selvsagt kunne jeg bedt foreldrene mine sitte barnevakt, for det gjør jeg omtrent aldri (i motsetning til min søster, som benytter seg av foreldrene våre både tidt og ofte), men pappa gikk av nattskift i morges og har 3 nattskift på rappen bak seg. Han plages med å få sove etter nattvakt, så jeg antar han har litt underskudd av søvn i dag. Jeg vet de skal nedover, og har tenkt seg hit i løpet av ettermiddagen, så jeg kan undersøke med dem når de evt. kommer og hvordan det har vært med papsens søvn i det siste. Kan jo hende jeg kan stikke nedom på Napoli en times tid eller 2. Sender en SMS dersom det lar seg gjennomføre, men jeg har ikke for store forhåpninger om det.. (altså jeg har verdens greieste foreldre, som sikkert vil hjelpe meg, men likevel)

 

Du må da være forsiktig med deg selv, Pusur-mor. Å falle i trappen er vel ikke akkurat den slags fysiske utskeielser vi er anbefalt når vi er gravide :o) Bra du ikke falt på magen, da. Selvsagt er babyen ganske godt beskyttet, men det kunne jo vært litt dumt for morkaka sin del... Men kl. 5 om morgenen er det ikke alltid så lett å se skikkelig, det har jeg full forståelse for... Det er jo forsåvidt ikke så lett å se trinnene likevel for tiden, for et eller annet er litt i veien :o). Har tenkt mye på det med fall i trappen selv de siste dagene, for jeg har båret X antall store pappesker med babyklær ned fra loftet. Men det har heldigvis gått bra.

 

Du får skrive inn litt mer om hvordan det går etter UL i morgen. Det er jo ikke sikkert du får vite noe om kjønnet på UL, men du kan jo trøste deg med at det nok ikke er så mange dagene igjen, likevel, nå, da. Kan ikke tenke meg annet enn at et planlagt KS vil bli gjennomført et par uker før termin eller noe sånt. Fødselen kan jo starte av seg selv når som helst nå, og du har vel ikke akkurat hatt lange fødsler bak deg. Og det er jo litt verre å gjennomføre et KS hvis du kommer inn med bortimot full åpning og ungen godt på vei ut. Da blir nok iallefall mannen din snytt for opplevelsen, for da antar jeg det blir hastekeisersnitt med full narkose...

 

Nei, det er vel liten mulighet for at vi blir liggende på Levanger i lag, selv om våre terminer ikke avviker så mye i tid. Poden din blir nok noen uker eldre enn min, ser det ut til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe BiM-treff på meg i dag, nei.

 

Har snakket med foreldrene mine, og de skulle ha gjester i kveld, så der gikk den muligheten i vasken. Dere får hygge dere, enten dere blir bare 2 eller flere. Selv får jeg vel sitte her hjemme og kose meg med babytøy og kanskje en hjemmelaget bakt potet....

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke får til å komme i kveld, da. Så du forresten bilde av Heidi og gutten i Stjørdals-nytt i dag ?

 

Er ikke lett å se trappa for mage for tiden, nei. Håper det ikke er lenge til den lille er ute. Begynner å slite på rygg og bekken. Er 38 uker på onsdag, og det hadde passet meg helt fint å få ks da. Begynner å bli vant til tanken på ks, nå. Er veldig spent på hva morgendagen bringer.

 

Fant ut at jeg kanskje skulle bli ferdig med babyutstyret etter forrige ul. Har nå vaska trekk på vogn/ bag og bilstol. Alt sengeutstyret er ferdig, og har vaska klær, gulpekluter og babytepper. Har i tillegg pakka bagen til babyen, så pappan får med riktig tøy når vi skal hjem. Har ikke pakka ferdig baggen min enda, men det blir vel en råd, med. Så her er det meste i rute.

 

Du får kose deg med babytøy, så skal jeg tenke på deg når jeg spiser Kebab i kveld ;oD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...