minou Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 jeg spør her, jeg.... Vi har badet datteren vår hver kveld siden hun var 3 mnd. gammel som en del av leggeritualet. Nå er hun 10 mnd. Hun har alltid elsket det, plasket og pludret og kost seg i balja (har ikke badekar). Plutselig for 5-6 dager siden begynte hun å gråte når vi puttet henne i vannet. og det har gjentatt seg hver kveld. Hun ser kjempeskeptisk ut når vi nærmer oss og begynner å gråte med en gang føttene treffer vannflaten. Jeg skjønner ikke hvorfor! Er det vanlig at de plutselig utvikler vannskrekk? Hun har så mye prim og middag og leverpostei etc. i håret og ansiktet etter all jobbing med å spise selv etc. at jeg må få vasket henne skikkelig i allefall en gang om dagen....og hun har jo elsket det selv også. (vi går på babysvømming også, og hun har likt det og.) Noen råd? minou
polarn & pyrene Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Råd har jeg ikke, men vi hadde det samme problemet når jenta våres var rundt ca 13 mnd. Hun elsket å bade de to-tre gangene iuken vi bader henne. Men plutselig en dag nektet hun helt å sette seg i badekaret. Så vi lot være å bade henne på noen dager, bare vaskett henne ordentleig når vi la henne.Og etter ca en uke var hun som vanlig igjen og badet. Du kanjo prøve å ta henne med i dusjen og se hvordan hun reagerer på det.
Aolani Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Min datter som er nå 18 mnd ble også plutselig lei av å bade i balje i sommer. Da tenkte jeg at vi kanskje skulle prøve noe annet og vi har begynt med å sette henne i dusjen (vi har en dusj kabinet), med propp i. Da fyller vi med vann, hun bruker dusjen litt også av og til og later som hun dusjer. Så har vi opp i masse leker og sånt og hun koser seg sikkelig. Kanskje du burde prøve noe nytt også. Det er ikke sikkert det funker, men kanskje det er bare det som skal til.
Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Har ikke noe råd,men det skjedde hososs også når han var rundt 14 mnd. Plutselig nekt. Vi vasket ham bare i en måned, og plutselig så ville han bade igjen. Det som er underlig er at han ikke hadde noen lei opplevelse forut for badenekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå