Gå til innhold

Når bør jeg bestille legetime?

Anbefalte innlegg

OK, med tre positive tester kan jeg trygt si at jeg er gravid. Men når skal jeg bestille legetime?

Bør jeg bare ringe med en gang, eller er det bedre å vente?

Har hørt at første kontroll skal være før uke 10, stemmer det?

kanskje litt banalee spørsmål, her, men takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

Jeg ringte til legen første anledning jeg hadde, i håp om at de ville be meg komme med en gang. Skjønner jo at min graviditet virker litt mer dagligdags på andre.. :-).

Uansett; jeg fikk da time i uke 10. Som visstnok er vanlig, som du antyder, og som da kan være bekreftelse på det du lurte på ;-).

Det er leeenge å vente de første ukene!

Jeg ringte en uke etter at jeg fant ut at jeg var gravid og fikk time med en gang, så skal inn i uke 7.

Det er vel kanskje forskjell fra lege til lege. Så du får høre med dem du går til, kanskje du kan komme tidligere enn uke 10 du også.

Annonse

Jeg var hos legen i dag, for å få henvisning til fysio, er 5+5 nå. Spurte når jeg burde få første time, og han mente i uke 8-9 engang...

Driver de enda å tar GU på første kontroll? Har nettopp tatt celleprøver og alt d der, da jeg tok ut spiralen, og ifølge de nye retningslinjene skal d ikke lengre gjøres GU rutinemessig på første kontroll, hvis d ikke er noen spes grunn til d...

*hater GU*

jeg fikk time uke 4+0, altså dagen jeg fant ut at jeg var gravid..

Og neste time to uker etter det, 6+1.

Han mente det ikke var noen nødvendighet å ta GU i løpet av svangerskapet med mindre jeg hadde smerter og følte meg urolig..

Høres bra ut:)

Hadde d vært fastlegen min så hadde jeg ikke brydd meg, men har er borte dette året desverre, og de har ikke fast vikar, så d er nye hver gang, og d er ikke moro!

Tror jeg skal be om å få kontrollene mine hos jordmor, og håpe at d blir den samme der i d minste...

Skal ringe på mandag og bestille time jeg, tar sikkert et par uker før de har ledig tid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...