Gå til innhold

skikkelig vonde kynnere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde først kynnere som ikke var vonde, men nå de siste ukene har de vert extremt vonde, slik at jeg ikke har greid å sitte eller stå, og de vare heller ikke bare i 30 sek som det står i omtrent alle baby bøker at de skal gjøre. Varer nærmere 3-4 min:( Helt utrolig vondt! Noen tider er det så extremt at magen blir heilt skeiv!:( ser ut som lille gutten er på vei ut. Noen som kan svare meg på dette som har opplevd det samme? fint å få svar fra noen med erfaring:) Er 20 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kynnere som har vart så lenge har jeg ikke hatt før,max ett minutt ca.Disse var slik som du beskriver.Da jeg fortalte dette til legen min sa han at ved hyppige og sterke kynnere er det viktig at man holder seg i ro.Stress fremprovoserer kynnere.Du skriver ikke noe om hvor ofte du har disse, men om du har de flere gang i uken:Hvis du er i jobb regner jeg med at du vil bli sykemeldt til det roer seg.Ring til legekontoret og spør,regner med du får legetime relativt raskt.Greit å få snakket med legen om dette uansett,slike ting kan fort bli en kilde til bekymring,og da sitter man og stresser seg selv opp uten at man vet at kroppen stresser.

Lykke til!

Skrevet

enig!!

dette er noe som kan fremkalles av stress, men på en annen side fikk jeg beskjed om at det var veldig positivt med masse og harde kynnere. da ville du visstnok få en lettere fødsel fordi livmoren har jobbet så hardt med å forberede seg at den ikke vil slite så mye når det først gjelder.

bare prøv å slappe mest mulig av når det er på sitt verste og pust rolig hele tiden. om ikke annet kan det hende at det lindrer litt...

Skrevet

heja...har samme termin som deg ;-)

Har faktisk opplevd at kynneran eg har hatt i d siste gjør meg kvalm,så ille e dem....aldri merka det sånn med de andre 2...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...