Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa får mme... men hun vil nesten ikke ha i det hele tatt lenger.. får i henne 220 ml mme om morningen, kanskje 50 ml mme om kvelden men som oftest vil hun ikke ha da..

Har prøvd å få i henne iløpet av dagen også... prøvd å gi før måltider, under måltider og etter måltider.. blånekter.. skal ikke drikke det...

Prøver å få i henne mest mulig vann da så hun iallefall får i seg veske..

syntes liksom hun er for liten til å slutte med mme.. men det er jo noe hun har regulert selv...

Hvor mye drikker deres små på 9 mnd+/-?

hvor lenge drakk de mme?

Hun er jo for liten til å få vanlig melk.. men kanskje litt biola?

Noen med råd her?

Har ringt helsestasjonen her ute.. men de tar jo ikke tlf.. blir satt over til kommunehuset og de gir beskjed til helsestasjonen om at de må ringe meg... og som oftest tar det 7-14 dager før de ringer tilbake...

så nå tyr jeg til dere...

takker for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

absolutt ingen? når sluttet deres barn med mme?

Skrevet

Tulla mi er 9 måneder. Hun drikker ca 100-120 ml mme om morningen, og 100-150 ml om kvelden. Jeg får heller ikke i henne mer enn det...Men hun får vann til alle måltider. Det tok lang tid å venne henne til vann, men med en tutekopp der tuten sitter helt ute ved kanten så går det bra...hun drikker ikke av noe annet enn den.

Nå som hun har blitt så gammel, så er det både grøt, middag og brødmåltider, så det er jo ikke "plass" til så mye melk lenger...men regner med at så lenge de får i seg litt vann i løpet av dagen så går det vel greit ;)

Skrevet

Min tulle er veldig glad i mme og drikker kanskje tilsammen 5 dl i løpet av dagen.

Jeg spurte HS når jeg kunne begynne å gå ned på mengden, men de sa at anbefaling for barn under året er 6 dl mme, men dette er iberegnet den maten de får i tillegg til maten.

Etter det de sa på HS så får jo snuppa di i seg litt for lite. Hadde tatt meg turen til HS jeg, hadde jeg vært deg for å høre om f.eks biola kan gis. Vet at det er en del yoghurt baserte fruktmoser å få kjøpt. Mye du kan gjøre for å innhente melkemengden hvertfall.

Lykke til :)

Skrevet

Takker for svar...

Ja.. tenkte jo på det med biola.... For hun spiser jo 2 måltid med grøt, 1 med middag... og er generelt sett veldig glad i mat...

skal snakked med hs... men tar jo flere uker å få fatt på de....

Men kjekt å høre at det er flere barn som ikke drikker så mye mme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...