Gå til innhold

hva synes dere om


vinter1988

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk litt på barnet. Navnet skjemmer ingen, men det kan jo være greit å ha et navn som folk flest ikke oppfatter som rart. Embla Alvilde er det jeg vil kalle en snålt valg, ikke noe pent. Men det er nå bare mitt synspunkt.

Hanna er pent, Ingunn likeså og også Oda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av disse likte jeg

1) Alvilde (nyyydelig)

2) Asta (søtt)

3) Hedvig

4) Odine

5) Embla

6) Ingunn

Hanna og Oda er fine, men desverre oppbrukt.

Embla Alvilde for vanskelig å si, så enig med flere her. Men Alvilde altså: Kjempefint valg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Desperat...:

Husk at de fleste av poppis-navnene som "alle" heter nå, var snåle for ikke så lenge siden: Noah, Leah, Leander, Emilian, Max, Felix, Trym, Olander, Lydian, Alva osv osv osv...

For at ting skal utvikle seg, må noen gå i spissen!

 

Ingen av de navnene HI nevner er "mobbenavn" iallefall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at navn som er nydelige i seg selv ikke trenger å inngå i et dobbeltnavn. Man blir det navnet man får uansett (i de aller fleste tilfeller, ikke mange som bytter fordi de er så misfornøyd). Både Embla og Alvilde er fint synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla forbinder jeg med en hund, og Odine var litt uvant. Ellers fine navn, alle sammen. Uansett hvilket av dem du velger, så ville jeg unngått sammensetninger. Alle navnene på listen står seg godt alene og kan bli litt tunge sammen med andre navn fra listen. Kan eventuelt kombinere ett av de på listen din med et "vanligere" eller lettere navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navn, liker spesielt godt:

-alvilde

-hevik

-hanna

 

Det er noe som heter embla plaster og brukes når barn skal ta blodprøver så de ikke merker stikket. Har ikke tenkt over at dette er et navn.

Embla Alvilde var et spesielt navn som man bare må vende seg til, når navnet får et "fjes" blir det nydelig. (litt klønete forklart.=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Syns Embla er finest av de du har skrevet her(min datter heter det).

Sol: det som brukes når barn tar blodprøve heter emla krem, så det er ikke helt likt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Embla er et av mine favorittnavn! Synes Alvilde og Hanna også er fine.

Embla Alvilde ser veldig fint ut når det er skrevet. Det blir litt tungt å si da, fordi Embla slutter på -a og Alvilde begynner med -a. Men regner med at du ikke kommer til å bruke begge navnene uansett når du roper på henne:)

 

Så jeg synes Embla Alvilde er et bra valg jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som heter Undine (syns det er et kjempefint navn), sammtidig har hun ei søster som heter Inanda (også det er kjempefint). jeg liker navn som ikke så mange har jeg :-)

 

Lykke til. Husk det er du som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...