Gå til innhold

Mai: Ble skikkelig imponert i går


mysig

Anbefalte innlegg

gullet har en tannkost som hu er veldig gla i og i går såg eg for første gang at hun holdt den først i venstre og så skifta ho til høgre hånda. Ble imponert eg;-) Ellers så er hu blitt veldig bra til å bruke hendene sine og har nettopp funnet ut at det går an å skrike høyt. Det hender eg ønsker meg en volumknapp av og til. Hu liker å sitte oppreist og blir fort lei av å ligge på ryggen. Venter i spenning på at hun skal begynne å rulle..

Synes hun er veldig flink :-)

Hun er født 27. mai og er straks 5 mnd, men er født fire og en halv uke før tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Väldigt flink ja! Min son vände sig igår, han är drygt 5 månader (24 maj)Idag gör han det hela tiden men klarar inte att komma tillbaka och blir ganska sint...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sá flink jenta di er, oxo med tanke pá at hun ble fódt for tidlig.

 

Min er fódt 3 mai, og begynte á rulle fra rygg til mage da han var rundt 3 máneder. Ná har han beveget seg framover/akt framover med armene siden han var rundt 4 mnd.. Holder ná pá á reise seg opp pá alle fire (knær og armer) og stár og rugger fram og tilbake - kjempesót.

 

Har oxo tenkt pá á begynne med á tannkost til ham, da han har fátt de 2 i nedmunnen og de 2 oppe holder pá á komme ut.

 

Og i gár satt han forresten for fórste gang alene pá gulvet :o)

 

Má ellers tilfóye at han har en bror pá 18 mnd. og det virker som om han er veldig ivrig pá á kunne gjóre det samme som broren. Derfor tror jeg han var sá kjapt ute med á krype/ále seg framover.... og de leker bra i lag oxo - det beste er á kunne leke med biler.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk helsesøster som tipsa meg om tannkosten, eg var litt skeptisk og tenkte at hu kom til å stikke den langt ned i halsen. Men det går fint, hu liker den mye bedre enn alle biteringene tilsammen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille tass liker også tannbørsten sin. Blir fornærmet når jeg tar den ifra han. Forhåpentligvis går tannpussen greit i framtida også. (Krysser fingre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mysig:) Ville nå bare hilse på, for min lillegutt er født 28.mai og det var 3 og 1/2 uke før tida, så det var jo litt likt :) Rulla første gang fra rygg til mage for ei uke siden, så det kommer sikkert ganske snart hos din også! Kanskje han må få låne tannbørsten litt min også, selv om det er dårlig med tenner enda (men det MÅ jo komme noe snart, han har gnagd på hendene sine i flere måneder snart!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min lillemann liker også tannbørsten! får liiitt barne tannkrem på og e helt vill med tannbørsta, sutter og peiver med den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så kjekt med andre premature i klubben. Hvor stor var lillegutt da han kom? Gullet mitt var 2440 og 46 cm. Kjenner til det der med håndgnaging, Emma er flink til det ho òg. Til å begynne med stakk ho fingrene så langt ned i halsen at ho brakk seg, men ho har litt bedre kontroll nå :-) Ho er blir veldig fort lei av å ligge på ryggen å leke så det hadde vært fint hvis ho hadde lært noen nye triks, men det er jo fint å vite at ho holder seg i ro der ho blir lagt ned òg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt var 2990 da han kom, lengden vet jeg ikke helt sikkert for rakkeren kom med rumpa og føttene først... Snuppen trives godt på ryggen ennå, men det er verre med magen... Liker ikke det så godt selv om han har blitt 5 mnd (var ikke så flinke til å trene på det de første mnd, for da var han så urolig og gråt mye..så ville ikke legge ham på mage når han endelig var rolig...endte alltid i grinings nemlig)..Husker jeg syntes jeg måtte vente leeenge på det første smilet, kom jo litt senere siden snuppen var født for tidlig, var det sånn med dere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor og god gutten din da, hvor stor er han nå? Lille gullet mitt er ikkje store flisa, var 5,6 kg da ho var 4 mnd. Skal til hs på onsdag og veie og få påfyll av vaksine, det er alltid spennende..(veiinga altså, liker ikkje vaksinen;-( )

Gullet kan ikkje fordra å ligge på magen, det går til nøds an hvis eg legger meg ned ved siden av og prater og ler til henne. Har sett litt bedring de siste ukene, i dag var ho kjempetrøtt og sovna faktisk av seg sjølv på magen (!). Det hjelper litt hvis ho får ligge med armene sine eller beinet mitt til støtte, men det går ikkje lang tid før ho er lei. Ho sover en del på magen og kjefter voldsomt hvis eg ikkje er rask nok til å snu ho rundt.

 

Går i barselgruppe med bla 2 jenter som er noen uker eldre enn gullet mitt, og født på termin, og som er veldig tidlige med det meste. Vet det er tåpelig av meg, men driver til stadighet og sammeligner gullet mitt med dem. Og så blir eg alltid litt sint på meg sjølv etterpå, veit jo veldig godt at dei nesten er 2 mnd eldre enn ho og at det i tillegg er 2 andre i barselgruppa som er ganske like ho i utviklinga... Forstår ikkje heilt kvifor eg absolutt må driva på og samanlikna ho med andre, innerst inne veit eg at ulikehetene snart blir utlikna, men eg klare liksom ikkje la vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...