minimy m Emma & Emil! Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Hvor finner man ut om det finnes i nærheten av her jeg bor da? Hadde vert morro å vert sammen m andre som nettop har fått barn i grunn Har ikke så mange venner med barn foreløbig!! Klemmer fra
TurboPrinsessen:-) Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har hørt at Helsestasjon skal ordne de første møtene, og at det er opp til gruppen og fortsette. Selv fikk jeg aldri tilbud om dette, og i det siste har jeg savnet det. Kjenner flere som har fått barn i år, men de bor for langt vekke. Dessuten er de så mye eldre enn datteren min, at det ikke blir det samme. Lettere og gøyere å snakke baby med noen som har barn i samme alder, og ikke 6mnd eldre.. Jeg har ikke kommet på å spørre hos helsesøster før, det har skjedd så mye hjemme. Har også hørt det er et småbarnstreff i nærheten hvor jeg bor, hver tirsdag - men jeg synes jo ikke det er noe kjekt å gå dit alene... Så jeg misunner alle som er i barselgruppe...
minimy m Emma & Emil! Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2006 Stemmer.. Har heller ikke fått tilbud om dette fra helsesøster, men kan kanskje spørre neste gang jeg er der! Alle skulle fått det tilbudet syntes jeg *Takker for svar*
JADDAjada Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 så rart at dere ikke har fått tilbud om barselgrupper hvor bor dere da???
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg i i Knarvik, Lindås kommune utenfor Bergen..
TurboPrinsessen:-) Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg BOR i Knarvik, skulle jeg si:-)
-carina- Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Ofte så arrangerer kirkene trille-treff også... Selv om det heter trille-treff er det ikke alltid de triller. Og så vidt jeg har hørt så er det ikke så veldig kristne treff heller, så det går ann å gå selv om man ikke ønsker budskapet! )
Snartmammatilto :-) Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Kan du ikke bare ta initiativ til et BIM-treff? Send ut en melding her om det er flere i området som ønsker å møtes? Lykke til!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Termin31.Juli/ Jente11/08:-) hei! jeg er fra frekhaug har en liten jente som e født 9.september. vi som bor i meland får heller ikke tilbud om barselgruppe. syns det er dumt, skulle vært likt for alle..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg fikk ikke tilbud om barselgruppe med førstemann. Da hun var et par-tre måneder, la jeg ut en tråd på DB Treffsider om det fantes flere i lokalområdet som ville møte andre nybakte mødre. Det gikk ikke lang tid før vi var en fast gruppe på 5 stykker med barn i nesten samme alder, som hadde ukentlige treff. Vi har faktisk hatt bursdagsbesøk med barna helt fra ettårsdagene og like til i år, da barna fylte 5 år alle sammen. Vi har passet hverandres barn og delt gleder og sorger og bekymringer hele veien. Nå treffes vi ikke fullt så ofte, men vi har fortsatt treff både med og uten barna. Prøv noe slikt?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 JEg bor i Oslo og fikk ikke tilbud om barselgruppe gjennom den trege helsestasjon min. Ble veldig skuffet, men har orndet meg selv. Vil absolutt anbefale å jevnlig treffe andre foreldre, det føles utrolig deilig å diskutere småting om smårollingene sine med andre som er like opptatt av det som deg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå