Gå til innhold

Danmark???

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Aller første gangen jeg er her inne. Har akkurat kommet meg inn i min 24pp... Jeg er bare 22 år, men er gift og klar for en liten tulle.. Funnet ut at i norge så tar ting tid og penger. Jeg er vist ikke i prioritert målgruppe for å få hjelp til å bli gravid... :( Syntes det er forferdelig leit... Vurderer å dra til damnark for asistert befruktning der. Har hørt det er billigere og kortere ventetid..

Har gått på pergotime ett par runder nå uten resultat.. Begynner å bli sliten og lei..

Tenkte å spørre dere her inne om dere har noen erfaring med danmark? Eller noen norske klinikker med kortere ventetid??

Håper på svar fra noen der ute..

Stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6847571-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi holder på med ivf i Danmark, på Ciconia. Du kan gå inn på www.ciconia.dk Det koster 37.000DKK for 3 forsøk. Medisiner på 15.000 kommer i tillegg. Vi brukte 8000kr til medisiner på første forsøk, og brukt 6700 på andre forsøk. Alt over 15.000kr i medisiner, får en tilbake av trygdekontoret.

Offentlig i Norge koster det 1500kr pr forsøk. Privat, varierer prisene. På Ciconia er de helt fantastiske. De har også gode statistikker for å lykkes:o)

Har dere startet utredning? Kan være et tips å sjekke mannen. Veldig mange som venter med dette, vi tror som oftest at det er oss det er noe galt med... Har en del bekjente som har vært hos androlog Ken Purvis, utrolig hyggelig mann. Om dere bor i Oslo eller nærheten, ville jeg anbefalt å gå til han. Vi var også hos han. Da kunne jeg se lyset i tunellen... Føler en blir avvist av leger, men han tar virkelig tak i ting og før ting til å virke mye mer meningsfylt. Mannen min sjekket sine svømmere ganske tidlig. Han hadde gått på noen medisiner, legen sa det var ingen problem å bruke selv om vi prøvde å bli gravide. Men i følge Purvis var det gjort mange undersøkelser på at det var uheldig å bruke..... Så fastleger har jo ikke mye greie på slike ting...

Ja det er veldig leit at dere ikke blir "prioritert". Om ønsket om barn er der og en ikke får det til selv, skal man da få lov til å bestemme selv synes jeg.... Er jo en tøff tid med mye hormoner ol, så ingen andre bør kunne si nei...

Ingen ventetid i Danmark. Ofte i Norge må en ha gjennomgått en sjekk av eggledere først. Om de er tette eller ikke.

Vi er veldig glad for å ha valgt Danmark. Ingen ventetid, du blir tatt imot med åpne armer:o) De er ikke opptatt av alder heller:o)

Ønsker deg lykke til!!!!!!!!!!!!!!!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6847571-danmark/#findComment-6848414
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...