Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg må til sykehuset og ta en slik etter flere utslag av sukker på urinprøvene i det siste. Blodsukkeret mitt er normalt da,så jeg er usikker på hva som er galt? Håper virkelig ikke det er svangerskapsdiabetes!
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 krysser fingrene for at du ikke har det ) jeg har selv dibetes 2 fra før, og har akkurat måtte beg med insulin... håper jeg får slutte med det etter fødselen....
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 heisann.. sist jeg visste så må alle gravide inn til en slik test,men jeg husker ikke når i sv.skapet. pga.sv.skaps-diabetes.. og særlig når du har hatt sukker i urinen så er d viktig å få det sjekka opp.. jeg var i første sv.skapet og måtte drikke den sukker-gørra,for å så måle blodsukkeret etterpå et par ganger.. Lykke til..
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg vet at de med BMI på over 25 blir anbefalt å ta en glukosebehandling rundt uke 30, i tillegg til de som får påvist sukker i urinen. Jeg måtte ta en sist jeg var gravid selv om jeg aldri fikk påvist sukker i urinen.BMIen min lå litt over 25. Målinga viste litt for høye verdier etter to timer og jeg ble sendt til diabetessykepleier, kostholdsveileder og til en lege på medisinsk poliklinikk. Jeg måtte også måle blodsukkeret mitt før hvert måltid og to timer etter.(Ble sinnsykt sår i fingertuppene av det.) Konklusjonen i mitt tilfelle var at jeg faktisk spiste for lite mat! Blodsukkeret ble for lavt mellom hvert måltid og steg for fort når jeg spiste. Så fort jeg begynte å spise litt mer til hvert måltid stabiliserte blodsukkeret seg og jeg trengte ikke ta noen forhåndsregler på hva jeg kunne spise og ikke spise.
Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 jeg har en slik stikke ting, som stikker i armen.. for jeg fikk også veeeldg såre fingertupper, selv med de tynneste nålene..
klar for #2 Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Har hørt om en sånn en, får du kjøpt de på apoteket på samme resept som du bruker til måleutstyr??? Vi to er litt i samme båt ser jeg, jeg og har dia 2 og har måttet begynne med insulin. Og fingertuppene mine er og veeeeeldig såre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå