Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 "Har barnet i løpet av de 2 siste år hatt luftveisplager, astma, eksem eller allergi?" Hmm... Hun er 10 mnd, og var forrige vinter plaget med eksem i knehasene, på albuene og i smokkeområdet. Ble bra i sommer, og det er nå kommet tilbake. Hun blir verre av ullundertøy. Hun er ikke undersøkt av noen lege, men må vel det etterhvert nå. Smører på A-creme og regelmessig med babyline sin lotion. Noen som har råd her forresten?? Det ligger allergi i familien, og flere har plagdes med atopisk eksem i barndommen. Men vi har som sagt ikke fått noen lege til å se på saken. Hva skriver vi til svar på forsikringspapirene???
perly Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Står det ikke noe i forsikringspapirene om legeattest? Har en sønn på 5 år som var plaget av astma og allergi når han var mindre. Vi måtte skrive det i forsikringspapirene pluss at vi måtte sende med legeattest.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 hvorfor skrive noe om det i det hele tatt...??? hvis det event skulle bli noe problemer ang allergien eksemen osv kan jo ikke forsikringsselskapet vite noe om når hun fikk dett... de vill jo helst bare slippe å betale for noe som dere liksom skulle vist om, det er jo dere som taper på det, om det skulle bli noe problemer ut av det..... Du betaler tross alt for at ungen din skal få noe igjen om noe skjer, så da for jammen forsikringsselskapet ta den biten!!!!
*Kleopatra Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg ville ikke ha skrevet noe om det, i verste fall får dere ikke forsikring. Gutten vår ble født med hematom på hodet (kom under fødselen, han sto å stanga i magen), og denne forkalket seg. Så han har en kul på hodet og hadde problemer med stiv nakke osv i begynnelsen, men er fin nå (7mnd). Pga dette får han ikke forsikring, angrer på jeg oppga det i det hele tatt!
konami Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Hvis du ikke har vært hos lege med det tidligere bør du ikke nevne det til forsikringsselskapet. Da reserverer de seg bare mot denne type plager og alle relaterte lidelser (astma og allergi). Kanskje litt på kanten, men forsikringsselskapene gir ikke akkurat ved dørene de heller. Der må man som regel kjempe hardt for å få noe.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Men jeg må jo oppgi hvilke helsestasjoner hun har vært på..Og der vet de jo at jeg har nevnt eksemen hennes i fjor vinter... De kan jo sjekke det, ikke sant...? HI
Joikaboll@ Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Det blir nok ikke sjekket før det evt er snakk om en forsikringsutbetaling, men da kan du ha sittet å betalt på en forsikring som du ikke er berettiget. Kjipe penger. Og det er vel 6 mnd karantene på forsikringa når hun er så liten. Det skal ikke være lett å forsikre barna sine i dag. Har selv fått avslag på full forsikring på 3 av 4 barn. Astma og eksem.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Såpass...Nei, det skal jaggu meg ikke være enkelt. Vi må tenke litt tror jeg.. HI
Herkules Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Bør jeg forsikre gutten min fortest mulig da, før det dukker opp noen eventuelle plager? spør de om arvelige sykdommer i familien??
-carina- Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Tror de spør om arvelige sykdommer også, ja... Men hvis man får avslag hos et forsikringsselskap, så tror jeg man kan forsøke å få forsikring i et annet selskap...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå