Gå til innhold

Forholdet mellom deg og "gubben"...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det etter at dere fikk barn?

Bedre eller verre?

 

I starten merket vi at forholdet ble litt "nedprioritert", men da var alt så nytt, så det var egentlig greit. Så fikk vi en periode med en del krangling, sikkert fordi vi ble hentet litt inn av mangel på søvn, avslapping og alenetid hver for oss og sammen... Når så de kranglene var "ferdigdiskutert" så har forholdet bare blitt bedre enn hvordan det var uten barn. Det er jo enda en ting å "krangle om" nå, men samtidig er det så uendelig mye mer å glede seg sammen over også...

 

(Lov å være anonyme når dere svarer på denne her, altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forholdet er vel egentlig som det pleier vil jeg si, men merker at jeg ikke klarer å la vær å tenke på den lille.

Når hun har lagt seg...så er det hva var det...? En lyd?

Våknet hun...?

Eller når hun ligger naken...hva skjedde? Tisset hun? Ler hun?

 

Håper jeg klarer å slappe litt av etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å begynne med var det akkurat som om jeg ikke var glad i sambo lenger. Var liksom alt for glad i lillegutt til å ha noe kjærlighet til overs, på en måte. I tillegg syntes jeg sambo gjorde ALT galt og ikke visste hvor bleier, klær, o.l. var. Dette varte i tre-fire uker, tror jeg.

 

Nå, derimot, er jeg bare så super-glad i han! Forholdet går helt strykende og vi koser oss masse med lillegutt! Merker at sambo betyr mer for meg nå enn noensinne, for han er jo pappaen til den lille tassen som jeg elsker over alt på jord! Så selv om sambo må innfinne seg med å rykke ned til 2. plass på "pallen", så er den plassen veldig solid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi fikk første jenta vår ble vi enda mer forelska og forholdet ble bare bedre. Denne gangen har vi ikke like mye tid til å pleie det nå som vi har to, men det har ikke blitt verre da. Vi må bare tilpasse oss hvordan vi skal lære oss å få litt alene tid sammen, det kommer nok etter hvert. Kan bli litt irritasjoner pga nattevak og stress, men det må man bare regne med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig ganske som før...

 

Har jo fått noe mer å glede oss over og binde oss sammen med. Så det tilfører jo forholdet noe positivt...

Men så har vi jo også fått noe som gjør oss litt mer slitne enn tidligere, og det fører jo dessverre i blant til litt mer krangel...

 

Men det er jo ikke noe som er så koselig som etter at krabaten har lagt seg og ligger og sover søtt i senga si. Så står mor og far sammen og titter ned på vidunderet som de har laget... Det er utrolig koselig!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tøft å få barn sammen, selv når forholdet var rosenrødt før barnet kom!

 

Her har forholdet gått i store bølgedaler! Da vi først fikk lille snupp var vi overlykkelige og bare opptatt av henne. Etterhvert ble nok jeg mer og mer oppslukt av jenta, og glemte å inkludere pappan (selv om jeg ikke følte det sånn selv!). Jo mer han følte seg uttafor, jo mer trakk han seg også unna, noe som resulterte i at jenta heller ikke ville være hos ham. Det ble en skikkelig krise!! Nå har vi dermed fått hjelp av familien, jeg har måttet være borte og pappan har fått alenetid med jenta. Det gjorde underverker, han ble en annen mann! Vi er nok i utgangspunktet fortsatt uenige om del del ting, men nå klarer vi å snakke sammen, og dermed ha det fint sammen. Nå trener vi hver dag på at pappan skal få alenetid og dessuten få gi henne flaske noen kvelder i uka. Vi kjemper for forholdet og vil fortsette å være sammen... helst til evig tid!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...