Gå til innhold

Kinesisk fødselskart - stemmer det?


Junimamma 78:)

Anbefalte innlegg

På babyverden.no er det et kinesisk fødselskart som påstår at det med 99 % sikkerhet kan fastslå hvilket kjønn babyen har utifra hvilken alder moren har ved unnfangelse og måneden unnfangelsen fant sted. Er det noen av dere som allerede har barn som kan fortelle om det stemmer? Tok testen på venninnen min, og det stemte med at hun fikk en jente. Jeg skal vist få en gutt i følge kalanderen... Den ligger under "Gutt eller Jente?" i høyre marg på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja stemmer på meg da jeg fikk lillegutt... nå står det at jeg skal få jente men det vet jeg ikke før i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det stemmer...

 

Hadde det stemt ville det antagelig ikke blitt født så mange uønskede jentebarn i Kina opp gjennom tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartet på BiM sier jente, og kartet på Babyverden sier jeg får gutt, så ett av de burde vel stemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei junimamma!!!

Tror ikke du skal stole på det kartet 100%.

Jordmor fortalte meg i dag at det er sædcellen som bestemmer kjønnet på barnet og ikke morens alder. Stemmer helt sikkert på noen,

kartet viser at jeg får gutt, men ultralyd viste jente...

Er jo ganske bankers at det iallefall blir en av delene ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på to forskjellige kinesiske fødselskart det rare er at på den ene sier det at vi skal få gutt, den andre jeg så på var det jente.. Så det er 50/50 på hva vi får.. Så det stemmer på sett og vis.. hehehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det er mannen som bestemmer kjønnet. han har både x og y kromosom. Kvinnen har kun x. Blir det et x fra mannen blir det jente, kommer en y fra mannen blir det gutt. Så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke HI mente at hun tok det seriøst? Eller?

For det er jo 50/50 sjanse og bare tull... men det er moro å se om det stemmer for mange eller ikke - FOR GØY!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 100% sikkerhet feil på meg. Ifølge kinesisk fødselkart skulle min sønn vært en jente og min datter en gutt. Tror de er uenige også...

Kanskje det blir det motsatte av hva kartet sier denne gangen også da... Tenk når det er en av hvert kjønn i magen, da sliter vel dette fødselskartet enda litt....hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...