lærer Skrevet 26. oktober 2006 #1 Del Skrevet 26. oktober 2006 Er det noen som har erfaring med det? Mye pes? Hun får mme, og er usikker på om vannet som finnes på flaskene er greit for henne å drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingen_nick_ledig Skrevet 26. oktober 2006 #2 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ja, det kan du. Vi har akkurat vert i Spania med en 3 måneder gammel baby, og det gikk kjempefint. Kjøpevannet kan hun drikke. Tror jeg ville valgt å bo i leilighet fremfor et hotellrom da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru pigalopp Skrevet 26. oktober 2006 #3 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har ikke vært utenfor Norge med mitt barn ennå, men jeg vet at leger generelt advarer mot å ta med barn under 4-5 år utenlands, spesielt til ikke-vestlige, tropiske land. Man må nok se an det aktuelle landets sykdommer, hygiene og helsevesen. Reisetid og klima er sikkert også lurt å ta hensyn til. Vet imidlertid at mange har positive erfaringer med canari-øyene og andre land i Europa. Viktig å være forsiktig ihvertfall. Snakk med folkehelseinstituttet om det aktuelle stedet! Flaskevann er helt sikkert ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møøø Skrevet 26. oktober 2006 #4 Del Skrevet 26. oktober 2006 Snuppa vår på 2,5 år har allerede vært 4 ganger i syden ;o) 3 ganger på kanariøyene og 1 gang i Egypt. Gått kjempegreit! 1. gang var hun 6-7 mnd og jeg fullammet enda, så da hadde jeg jo "trygg" mat ;o) Men ellers har hun fått mat som er godt stekt eller kokt. Har også pleid å ta med yoghurter hjemmefra, som hun har hatt som mellommåltid midt på dagen. (liten kjølebag i kofferten har gått helt fint) Kanskje du bør ta med en liten vannkoker om du bruker mme, vet ikke om jeg ville brukt den som evt er på rommet/leil... Og en termos så du slipper å dra på rommet for hvert måltid... Ellers har vi hatt med babycallen på alle våre turer, hatt den på rommet og selv ligget ved bassenget når snuppa har sovet på dagen ;o) GOD TUR ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nalina Skrevet 26. oktober 2006 #5 Del Skrevet 26. oktober 2006 vi var på mallorca i sommer med vårt knøtt.da var han 7mnd. det gikk kjempefint. fikk mat på glass,kjøpt der nede og nan med flaskevann. men ta med dere en stol å gi mat i..(sånn om kan henges på bordet) det er ikke overalt man får det på rommet eller i leiligheten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 26. oktober 2006 #6 Del Skrevet 26. oktober 2006 Klart du kan:O) Lukas var på Kreta da han var 6 mnd og i Thailand da han var 10 mnd. Det gikk kjempe fint begge gangene.Nå ammer jeg,men vil tro at flaske vann er kjempe fint å bruke til mme. Reis og kos dere,det har sikkert hele familien godt av:O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marbellamamma Skrevet 19. mai 2014 #7 Del Skrevet 19. mai 2014 Vi bor Spania, og fordi jeg syntes det var ganske uoversiktelig med både bleier og barnemat, laget jeg en oversikt her: http://marbellamamma.wordpress.com/tips/håper du finner det du trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Pinne Skrevet 20. mai 2014 #8 Del Skrevet 20. mai 2014 Vi har hatt eldstemann med oss til Thailand og da var han 10 mnd. Gikk veldig bra det. Pakket ned oss kofferten full av grøt, mme og middagsglass pluss noen tuber makrell. Gikk helt strålende. Vi passet på at han sov inne på det varmeste på dagen, holdt han unna direkte sol og passet på at han fikk nok drikke. Det var ingen problem. Vi reiste sammen med mine foreldre så vi byttet litt på å være med han på dagtid, så det var veldig greit. Til vinteren skal vi reise igjen, da er minsten 8 mnd og vi tar samme prosedyre som sist :-) reis og kos dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 20. mai 2014 #9 Del Skrevet 20. mai 2014 Å reise i vest-europa hadde jeg vært 0 bekymret for. Vi hadde med eldste til både kreta og gran canaria. Anbefaler å ta med alt av mme,grøt og middagsglass (grøtene er sukret i utlandet, samt at smakene er annerledes). Greit å ta våtservietter også (selv de uparfymerte er parfymerte) og bleier (koster mye mer). Husk reiseapotek, sånn i tilfelle. Og min erfaring er at det lønner seg å betale litt ekstra for leilighet, man blir mange timer på hotellet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå