Gå til innhold

Bleiebøtte eller ikke?

supra-Embla kom 12.12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke tenkt å kjøpe bleiebøtte. Så den på tilbud og vurderte å kjøpe, men det blir jammen dyrt i lengden. Regnet utfra 5 bleieskift pr dag (som sikkert er lite), blir over 3000kr i året på poser det! Jeg gjør heller som min bror, kjøper en billig avfallsbøtte med lokk bruker brødposer til bleiene.

Blir det for ille lukt likevel, kan vi alltids kjøp bøtten senere.

• 2 uker senere...

Annonse

Vi har kjøpt bleiebøtte, den på tilbud. Er anbefalt fra min storebror som har to små fra før av, å sette bleiebøtta oppå noe, og ikke rett på varmekablene på badet. Vi bor forøvrig i blokk så det vil uansett ikke være aktuelt å springe ut med søpla flere ganger om dagen pga bleiene. Så for oss er dette mest av praktiske hensyn.

Vi bor i 3. etg i blokk, og jeg ser ikke helt for meg at jeg løper ut midtvinters med bleia etter hvert skift, så jeg kommer nok til å sette opp bleiebøtte på ønskelista til jul. Jeg har ikke satt meg inn i hvilken type etc, men et eller annet som forhåpentlig forhindrer lukta fra å spre seg til hele leiligheten:)

Jeg stemmer for; ja til bleiebøtte.

Bor også i blokk og har liksom ikke lyst til å fly ut etter hver eneste bleie. Nå har vi varmekabler på badet, så det kan jo uansett bli en interessant lukt etterhvert om jeg ikke finner på et lurt sted å sette den.

Men vi har satt den opp på juleønskelista sammen med 1000 andre babyting :-)

Vi hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe bleiebøtte, men jeg har nå funnet ut at jeg vil se det litt an. Bor i blokk vi også, og det blir nok ikke tømt søppel titt og ofte da nei. Skal prøve litt og blir det alt for mye lukt så kjøper vi bøtta. Trenger jo ikke å kjøpe alt før babyen kommer heller...

Jeg har dårlig erfaring med sangenic bleiebøtte. Vi har brukt den i barnehagen hvor jeg jobber, men synes at lukta fra bleiene "setter seg" i bøtta. Tror man må kaste bleiene hver dag for at lukten ikke ska sette seg. Det er iallefall den erfaringen jeg har gjort meg. Å husk: ikke sett bøtten rett på gulv med varmekabler.

Annonse

skal ikke kjøpe bleiebøtta. mamma har jobbet mange år i barnehage, og det er virkelig ikke noe tess. drittbleiene må man jo ksta ut med en gang uamsett. men bleiene som det kun var tiss i havnet i denne bleiebøtta. og det stinka. er vel egentlig bedre da å kaste de i en vanlig pose, og tømme søppla i løpet av dagen, slik man vanligvis gjør.. har nå ikke prøvd bøtta selv, men bare hørt mye negativt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...