Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har badet datteren vår hver kveld siden hun var 3 mnd. gammel som en del av leggeritualet. Hun har alltid elsket det, plasket og pludret og kost seg i balja (har ikke badekar). Plutselig for 5-6 dager siden begynte hun å gråte når vi puttet henne i vannet. og det har gjentatt seg hver kveld. Hun ser kjempeskeptisk ut når vi nærmer oss og begynner å gråte med en gang føttene treffer vannflaten. Jeg skjønner ikke hvorfor!

Er det vanlig at de plutselig utvikler vannskrekk? Hun har så mye prim og middag og leverpostei etc. i håret og ansiktet etter all jobbing med å spise selv etc. at jeg må få vasket henne skikkelig i allefall en gang om dagen....og hun har jo elsket det selv også. (vi går på babysvømming også, og hun har likt det og.)

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt dytt. glemte å si at hun er 10 mnd.

Skrevet

Hun kan ikke ha noen sår på kroppen som du ikke har sett? Under føttene e.l.? Kan jo hende det gjør vondt når hun kommer nær vannet. Bruker du termometer eller hånda til å sjekke temperaturen i vannet? Termometer kan bli ødelagt og det kan hende det er tempraturen som er problemet?

Bare gjetter litt. Har problemer med å se for meg at en unge utvikler vannskrekk uten å ha hatt en nær-drukningsopplevelse.

Skrevet

Ville tro som Sweet Amber at et barn ikke plutselig utvikler vannskrekk... Men barna er nå stadig i utvikling og forandring, så jeg vet ikke.

Mest sannsynlig skulle man tro at det er noe som er anderledes med badingen nå enn før. Er det noe som har forandret seg? Begynn å let etter årsaker der, i alle fall! Håper det går over... :o)

Skrevet

takk for svar.

hun har ikke vannskrekk, for vi var på babysvømming i dag og det gikk helt fint. Enda et eller annet hadde gått dårlig med oppvarmingen så det var bare 27 grader i vannet! (Brr...34 er vanlig temp).

et eneste jeg kan komme på som har endret seg er at det er kaldere i luften, også på badet vårt. Dermed er hun også kald og vannet vil føles varmere. Vi har båret ned en ekstra ovn nå, så får vi se om det hjelper.

Skrevet

Sønnen vår på 10,5 mnd hadde også en sånn peroide.Han har alltid elsket å bade,men plutselig gråt han hver gang han skulle i badekaret....

Men så gikk det seg til igjen.FAnt aldri ut hvorfor han var sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...