Gå til innhold

Salvie-te.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker dette? Hvor mye drikker dere? "Hvordan" skal det hjelpe? Noen som har fått noen "bivirkninger" av å bruke denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nekter å tro at jeg er den eneste som drikker salvie-te her....?

Skrevet

Jeg er en sånn te-drikker, så om det er god hjelp i dette, så tror jeg at jeg skal begynne med det jeg og! Får man kjøpt det på helsekost? 1 kopp pr dag er kanskje bra? Noen må da vite dette her, hehe.. :)

Skrevet

tror det står noe om det på kjerringråd til å bli gravid...

Skrevet

Ja, jeg er også en te-drikker. Har drukket en kopp hver kveld de siste kveldene. Eneste jeg vet er at en ikke bør drikke dette når en er gravid, så jeg får slutte etter el...sånn i tilfelle;o)

Skrevet

Og, ja - kjøpte min på helsekosten....

Skrevet

Det med etter EL har jeg også hørt. Hmm, tror jeg tar en tur i morra da. :)

Smaker den godt?

Skrevet

Ja, jeg syns det. Er glad i grønn te jeg da, syns det smaker litt sånn...og så må jeg ha sukker og litt sitron i:o) Får satse på at dette gjør susen nå da;o)

Skrevet

Grønn te er ganske godt, syns jeg, så da er det ikke noe problem. Hehe, det er mye vanskeligere å ha i seg noe som er sunt, men som smaker forferdelig.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg salvie-te. Er den du har kjøpt av merket Helios? Drakk (æsj) litt i går kveld før jeg la meg. Vet ikke om det var det som var grunnen, men følte meg litt ekkel innvendig da jeg hadde lagt meg, fikk ikke sove heller.

Er det noe om hvor mye te man skal ha oppi, eller kommer det på det samme? Og er det noe med at man ikke skal drikke den etter el? =)

Skrevet

he he.

måtte smile litt.

hvis du ikke fikk sove så kan det være av den enkle grunnen at det er koffein i te :)

prøv å drikk koppen deres ca en time etter middag,

da forstyrres ikke nattesøvnen :)

Skrevet

Hvi salvie-te er laget av salvie, så er det ikke koffein i den. KOffeinet kommer fra teblader, og jeg har bare smakt salvie-te laget av 100% salvieblader. jeg synes det smaker litt som en blanding av urter og lakris?

Skrevet

Kom kanskje av en annen grunn... jeg drikker annen te før jeg legger meg, men har aldri blitt slik før. Men blir jeg så kvikk av salviete`n så må vel drikke den tidligere på dagen. =) Trodde ikke det var koffein i den te`en jeg, men det kan jo hende det er det. ;-)

Skrevet

Hmm... Det Helios merket... Kjøpte den i dag, men det står ikke noe om at det er te, eller hvordan man tilbereder den. Skal man bare ta en teskje i en kopp med kokende vann, eller? Jeg var jo ikke så lur at jeg spurte på butikken heller...

Skrevet

Jeg så etter salvie-te`en på helsekosten, men fant den ikke. Så spurte om de hadde den, og hun dama kom med den te`en fra Helios. Glemte å spørre hvordan jeg skulle tilbrede den jeg også. Men bruker en sånn kule jeg slipper neddi koppen. Ta litt te oppi den, og smaker meg frem jeg da.

Tar litt tid å få den ned til meg da. Synes ikke den smakte så godt akkurat. Så tror jeg må kjøpe noe sitron å ha oppi =)

Skrevet

Heisann tedrikkere!

Jeg slo opp på salvie i urteboka mi, og tenkte jeg ville dele med dere hva jeg fant. Bla.a er salvie stimulerende og oppkvikkende- sikkert derfor noen hadde fått problemer med å sove- er sikkert best å drikke den på dagtid. Den er også astringerende, antiseptisk og generelt et styrkemiddel.

Ellers så er den god mot svette- og hetetokter, da kan man drikke 1/2 kopp 3-6 ganger pr dag. Den kan også brukes ved begynnende forkjølelse- 3-4 kopper dgl.

Den er også god ved sår hals, munnsår, tannkjøttsykdommer og betente mandler.

Står også ved ufruktbarhet. MEN den må ikke brukes i svangerskapet eller ved amming.

Dette har jeg altså ikke erfart selv, men lest i en bok. Jeg plukket ut det jeg syntes så mest relevant ut.

Skrevet

Så flott! =) Greit å vite litt om det man har i seg. Takk skal du ha!

Da vet ihvertfall jeg hvorfor jeg ble slik av å drikke den te`en. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...