Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Altså i forhold til mat, søvn og aktiviteter ?
Sina73 Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Her er en gjennomsnittelig dag omtrent slik: Våkner ved 4-tiden om natten og får mat (mme). Våken ca 1 time. Våkner igjen ved 7-tiden for frokost (mme) Er våken ca 2 timer og sover 1/2-1 time. Da ligger han en del på lekematta eller jeg har han på fanget og koser og synger. Lunch ved 10-tiden (mme + grøt) Da er han igjen våken 2-3 timer. I dette tidsrommet pleier jeg å ta han på trilletur, shoppingtur eller barselgruppe. Så får han gjerne en flaske mme igjen før han sovner. Når han sovner igjen da tar han gjerne en lenger dupp på 1 1/2-3 timer. Neste måltid blir ved 16-17-tiden og her skal jeg prøve å innføre middag snart. Foreløbig er det litt grøt + mme. Da er han våken til han legger seg ved 19-20 tiden. I dette tidsrommet blir det en del leking på lekematta, kos, sang, vippestol osv. Han blir alltid tilbudt flaske før han legger seg, men det er ikke alltid han vil ha. En kveld i uka er vi på babysvømming.
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Lillegutt er 5,5 mnd og en normal dag er omtrent sånn: Våkner mellom kl. 4 og 6 og får mat. Sover ca. 3 timer til, så morgenen er litt avhengig av når nattmaten er. Ligger på lekematte 1/2-1 timer før frokost. Sovner ca. to timer etter at vi står opp og sover ca. 1 time. Våken 3-4 timer, da er vi gjerne ute på ting. Trilletur, shopping, jeg prøver å trene litt etc. Sover igjen på ettermiddagen 1-2 timer. Så er han våken til han legger seg kl. 19.00. Han får kun mm fremdeles og spiser ca. hver 3-4 time i løpet av dagen. På babysvømming en gang i uken.
mams1979+2små Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Dagene våre ser sånn ut: Han er snart 6 mnd.. Våkner i 6-7 tida og får ca 230ml mme, vi sover/koser videre til 8-9.. Han ser så på at jeg dusjer og ordner meg, før han får grøt ca 9.30. Steller og kler på han, før han skal sove igjen. Sover ALLTID en halvtime.. sånn i 10-11 tida.. Leker så i leikegrinda (må stort sett underholdes), eller vi drar ut på noe. Får flaske i 12.30 tida (ca 230ml mme) Han sover en halv time igjen i 13-14 tida... Så er det leik, kos eller lignende fram til middag i 15.30 tida. Spiser et glass av most middag jeg har laget opp. Så er det soving igjen (en halv time..) i 16-17 tida... Bader, dusjer eller bare stelles for kvelden i 18 tida.. Får grøt før eller etter det, og avslutter kvelden med mme.. Vil som regel bare ha 100ml. Legger seg 18.30-19.00.. ..og våkner en gang i løpet av natta for mat... Jeg amma fram til nå nylig, men plutselig ble melka borte..., og da gikk jeg over til mme. Sover bedre på natta nå, selv om han fortstatt våkner en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå