Gå til innhold

Plutselig låser bekkenet seg...AU!

Anbefalte innlegg

I dag har bekkenet mitt plutselig streiket fullstendig, skikkelig guffent !Da jeg hadde hentet snuppa i barnehagen og vi ventet på bussen hjem, kunne jeg plutselig ikke stå på venstre bein, hvis jeg prøvde å belaste det bare bittelitt så stakk det som kniver i hele hoftefestet.

Godt jeg hadde vogna å støtte meg på...

Låsingen gikk heldigvis over etter ett par timer, men jeg har skikkelig vondt inne i rompeballen, det er som jeg har tatt titusen kneløft og følgelig er dritstøl.

Verker også innmari i symfysen.

Aua !

Bekkenet MÅ bare ikke totalkollapse nå, det er enda 6 uker til mannen min kommer hjem (og fødsel!) og jeg klarer jo ikke ta vare på jentungen hvis jeg ikke kan bevege meg !

Andre som har bekkenproblemer som har opplevd slike låsinger ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6843868-plutselig-l%C3%A5ser-bekkenet-segau/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også sånne symptomer , men jeg har det ikke hele tida..

det går heldigvis over etterhvert.. har hatt det sånn siden mai..

har nevnt det for legen, men han sa ikke noe mer om det..

håper det går over hos deg også!! prøv å ta det med ro, kanskje det hjelper?

klem

har det jeg oxo..skjedd tre ganger siste uka..hyppigere og hyppigere..

håper bassengtreningen skal hjelpe..og går til osteopat...men kan jo ikke løpe til han hver gang det skjer.. blir skikkelig nervevrak av det - redd for å bevege meg "feil"..og at det en gang skal låse seg så ille at jeg får problemer etter fødsel også..

men det hjelper å stramme bekkenbunnen når man gjør ting - f ex bare når man går - det strammer og holder ting på plass mer - det skjer jo fordi ting og muskler og sener er slakke..

får håpe vi føder snart - før vi blir krykkegåere eller sengeliggende!

Hvis du har bekkenLÅSNING så bør du ta en tur til kiropraktor. Han knekker deg opp på 5 min. Du trenger ikke å gå med slike problemer.

Jeg hadde det så vondt at jeg satt i sofan i flere timer med smerter etter en liten tur på beina. Når jeg var rolig ble smerten mindre.

Jeg sa til legen at jeg måtte legges inn på sinnsykehus hvis jeg ikke fikk tidlig ks, for denne smerten taklet jeg ikke.

Fikk anbefalt kiropraktor av ei venninne. Var på kontoret hans i 15 min. Mine hofter var skjeve og han knakk til litt, så var alt bra. Må knekke opp bekkenet når det begynner å gjøre vondt igjen, for bekkenet vil tilbake til samme stilling.

Kiropraktor sa at skjeletet våres er veldig mykt når vi er gravide, men etter fødsel vil det stivne igjen. Det er derfor viktig at bekkenet bilr knekt opp raskt etter fødsel slik at bekkenet ikke stivner i feil posisjon. Det finnes mange som sliter med bekkenlåsing mange år etter fødsel, og dette kan ungås.

Smerten vil bli mindre dersom dere holder dere i ro, men årsaken til smerten vil ikke forsvinne hvis dere har bekkenlåsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...