Gå til innhold

Har dere hatt mer enn en ultralyd?

Anbefalte innlegg

Jeg har bare vært på en i uke 17, men synes jeg leser om så mange som har vært på fler, så nå begynner jeg å bli bekymret for at jeg kanskje burde vært og sjekket bebisen en gang til?? Vanlig å sjekke vekt og leie på ultralyd? Hadde jo selvfølgelig vært kos med en til!! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6843570-har-dere-hatt-mer-enn-en-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har hatt vise plager i svangerskapet så jeg får ekstre oppfølging... og nå er det snakk om at jeg får et veldig stort barn så de må holde øye med det sånn at barnet ikke blir for stort...

Det er vanleg med ein, og det er oftast nok også trur eg. Men det er kalrt det er artig å sjå babyen om ein får fleire anledningar! Vi har vore på fire - den ordinære, ein i veke 11 og ein i veke 12 (bveke 11 hadde eg ei blødning, i veke 12 var det sjekk for å sjå at alt var bra igjen) og ein i veke 28 fordi jordmora var redd babyen ikkje hadde vokst som den skulle. Men det hadde ho heldigvis, og alt var bra!

Elles trur eg at ein del har bestilt privat for å berre å helse på også.

Håpar det var litt svar!

Annonse

jeg har også bare hatt en ul. da var jeg 18+1..

men samboern min vil ikke vite kjønnet til babyen, og da lot vi være å dra på privat 3d ul.. bortkasta penger.. så lenge babyen sparker, så tror jeg at babyen har det bra!!

hadde nok merka det om den ikke har det bra!!

...det jeg prøver å si, er at du er ikke alene om ul antallet!!

klem

E på ultra hver fjortende dag, for å sjække at bebisan vokse som dæm ska, å at dn ene ikke tar all næring fra den andre =)

dæm har sånne tabella dær, etter målan til ungan dær dæm kan anslå vekt å lengde =)

Så lenge alt er ok trenger man vel ikke mere enn en ul.. men skjønner godt de som ønsker flere :))

Jeg har hatt ul hver 3-4 uke siden uke 17 pga ekstra oppfølging... Kommer nok til å merke det på neste svangerskap... da jeg sikkert kun får den ordinære... Blir nok 3D på meg da :))

takk for svar alle sammen! :-) Er vel ikke behov for fler ultralyder siden legen ikke har nevnt det. For vår egen kos sin skyld skulle jeg ønske vi hadde fått ræ.. i gir og gått på en sånn 3D, men er nå i uke 36, så altfor seint.. Men er jo ikke så lenge til vi får se det lille vidunderet i virkeligheten nå da! :-)

Annonse

Kan jo prøve ein 3d når som helst i grunn, men ungen er jo begynt å bli veldig stor etter uke 32 og da er det ikke sikkert at man får sett kjønnet. Det er jo uansett et usikkerhetsmoment det da, men.

Jeg har vært på 3 ul, den ordinære, en 3d og en vanlig ul igjen i uke 32 pga høyt symfysemål. Fikk dessverre ikke sett kjønnet på siste ul. (Fikk vite at det mest sannsynleg er ei jente på 3d). Skal inn igjen på ny ul om 3 uker pga det høye symfysemålet mitt.

Jeg skal på min 6 UL nå på tirsdag. Får ekstra oppfølging for at jeg har mistet tidligere. Og nå er babyen ganske stor, så jeg får oppfølging på det.

Jeg tok 3D i uke 31, og bildene ble ikke bra. Jeg ville anbefalt å ta 3D før uke 30 jeg... Men det varierer jo veldig da.

jeg har hatt 3. den første for å finne ut når jeg hadde termin (hvilke del av året..), andre var en ordinære i uke 19. den tredje hadde jeg fordi jeg var på sykehuset "en liten tur", undersøkelse.. veldig moro det, hu sutta på fingeren..

har hatt 3 nå og skal inn igjen til 4. om en måned. grunnen til dette er at det ble oppdaget noen uregelmessigheter i nyrebekkenet til bebisen på den private 3D ul vi var på i uke 31 (bilde her forresten http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/448535 ). så det må overvåkes litt sa legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...