Gå til innhold

forvirret....og ny her!!

ompah!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har termin i mars, og det jeg lurer på er når skal man søke engangsstønad og fødselsstipend? Er det etter fødslen?

En annen ting: når man har fått permisjon, har man automatisk skoleplass året etter, eller må man søke på nytt gjennom samordna opptak?

Man må etter det jeg har skjønt hvertfall søke på nytt om fødselsstipend...

Håper noen kan hjelpe en forvirret og frustrert sjel!!

Fortsetter under...

engangsstønaden bør du søke på forhånd- ta med deg gravide sjemaet ditt på trygden- er den dokumentasjonene de trenger- og engangsstønaden betales ut allerede i uke 30 av svangerskapet, så du får tid til å ordne litt før babyen kommer, og før du er helt keiko:)

fødselsstipendet er jeg ikke helt sikker på, tror du ksn søke før, men du får ikke utbetalt noe før de mottar kopi av fødselsattesten:)

du beholder automatisk skoleplassen, og går ikke gjennom samordna opptak- når permisjonstiden nermer seg slutten, får du brev i posten fra skolen med spørsmål om du vil beholde plassen, og du krysser av på ja, og sender i retur-- så får du informasjon om hvor og når du skal møte etterpå:)

ja, egen søknad for fødselstipendet :) ikke noe innviklet sak- bare informasjon om når fødsel nermer seg og andre praktiske ting- egne søkesjemaer for dette:)

lykke til!! og gratulerer med presangen i ovnen:)

jeg tror foresten jeg vil anbefale deg, og alle andre om å søke om fødselsstipend før babyen kommer- du vet saksbehandlingstid-- tror det er en rubrikk på skjemaet hvor du kan krysse av for at nødvendig dokumentasjon ettersendes ( fødselsattesten)

+ at du vet, ammetåke-- og det er en reell greie altså!!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...