Gå til innhold

Fordeling ved skilsmisse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal dele 50/50. hvordan har dere delt? Exen foreslo først en uke hos hver av gangen. Jeg foreslo man/tirs/fred/lør/søndag ene uka og ons/tors etter det så han får se hver av oss litt oftere lissom, ikke ei uke mellom hver gang. jeg ser for meg at det blir lenge mellom for han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man leker ikke pakkepost med et barn hva? En uke hos hver så får ungen sjans til å roe seg ett sted før h*n blir kastet videre.

Skrevet

pakkepost???? er du tjukk i hue eller?

Skrevet

Hvem kan det bli lenge for egentlig? Deg eller barnet? Et barn har ikke lett for å slå seg til ro om han plutselig en gang midt i uka skal dras opp å overnatte med den andre. Da virker det mer rolig og stabilt å tilbringe ei uke hos hver. Alle unger er forskjellig men alle unger har behov for ro og stabilitet. Regner med barnet ikke er mer enn 2-3 år å da har ungen heller ingen oppfatning av tid/dager, blir vel lett for han blir gående å lure/mase på når han skal til den andre når det blir på den måten? Bare noen tanker jeg fikk.

Når det gjelder spm mitt så er dattera mi hos faren to ettermiddager i uka, ingen fast overnatting da faren bor litt vanskelig til for dette akkurat no. Men regner med det blir en dag i uka å annenhver helg når bosituasjonen ordner seg.

Skrevet

50/50 høres bra ut - dvs. at barnet bor fast et sted og du og eksen flytter inn/ut hver uke.

Likte du ikke forslaget? Tror du et barn liker å flytte hver uke - kan få noen hver til å føle seg rotløs hva? Det er barnets hensyn som kommer i første rekke - du og eksen får finne ordninger som dere kan leve med, ikke ødelegge livet til et uskyldig barn.

Skrevet

Prøv å sette innlegget ditt inn under "Samlivsbrudd" lenger ned på sida her, så kanskje du får noen svar som er litt mer empatiske og konstruktive ... Føler med deg - og betviler ikke at du tenker på barnet ditt sitt beste oppe i en situasjon som ingen ønsker seg ...

Har dessverre ingen råd da jeg forløpig har det godt i mitt forhold til barnefaren, og ikke har trengt å ta stilling til disse tingene. Såpass vanskelig og følsom siuasjon for den det gjelder.

Lykke til

Skrevet

Har alltid likt det forslaget om at mor og far er de som flytter.. ;) Vanskelig å få til når man får unger senere men frem til da burde man absolutt gjør det slik ja. På den måten slipper ungen lide så mye for at mor å far ikke er sammen lenger å absolutt vil ha slik ordning.

Skrevet

Nei, det er DU som er tjukk i hue når du klarer å tro at en slik oppdelt lørsning er bra for barnet, slik at det ikke går så lenge mellom hver gang DU ser h*n..................

Skrevet

Hei, vår sønn er 2 1/2 år, og vi har delt 50/50. Han er en uke hos hver av gangen, og det fungerer fint for han. Han er alltid blid og fornøyd, og koser seg uansett hvor han er.

Vi har noen ganger delt onsdag ettermiddag bare, at den som ikke har han henter han i barnehagen og er sammen med han et par timer før han kjøres hjem til den han bor hos den uken. Dette var noe vi gjorde for å få overgangen til å ikke bli for stor for han. Men med barenhage og jobb, blir det fort liten tid på ettermiddagen, og det viktigste er at småen har det bra. De to siste ukene har vi droppet det, for vi ønsket ikke å stresse hverdagen hans noe mer. (Da jeg tidligere ikke jobbet fungerte dette fint, da hentet jeg tidlig i barnehage også var han sammen med meg, eller så kjørte jeg han hjem til faren kl. 15.30)

Så, ville nok anbefale en uke hos hver, ellers blir det nok mye nytt for en liten kropp.

Skrevet

Har 6 års erfaring som "stemor" til 50-50 barn. Jobber innen psykisk helsevern, og synes jeg har et reflektert forhold til dette. Vil bare si et par ting: Man må alltid være sikker på at det ikke er ens EGNE behov for å se barnet sitt ofte man tar hensyn til ved fordeling. Det har jeg sett ofte. Klart man savner ungen sin, men så lenge ungen har det fint der den er, så ikke bland inn en "kosedag" her og der -eller andre sære ordninger. PLEASE. Noen barn har sikkert behov for å veksle ofte mellom foreldrene. Personlig kjenner jeg ingen, men har sett stressa barn som et resultat av at de veksler ofte. For det andre så mener jeg at 50-50 deling med 1 uke hos hver er uheldig. Tenk selv hvor fort en uke går, og ofte går helgen med til å forberede avreise. Tenk 14 dager hos hver for ungens skyld. Hvis jeg skal være helt ærlig helt på slutten, så har jeg egentlig ikke helt tro på 50-50 deling i det hele tatt, men det kommer jeg vel til å bli hengt for. Jeg tror at et barn trenger ett hjem, og ikke to. Bedre å bo fast ett sted og være mye på besøk hos den andre mener jeg. Vær så uenige med meg som dere vil, men for all del ta med dere en ting: VÆR HELT SIKRE PÅ AT DET IKKE ER DERES EGNE BEHOV DERE DEKKER VED FORDELINGEN.

PS Tanken på at foreldrene bytter bosted er god, men jeg tror den hindrer folk i å komme videre i livet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...