Gå til innhold

Rimelig lei av "de som vet bedre"...

line-82

Anbefalte innlegg

Ikke misforstå meg, gode tips og råd tar jeg gjerne med meg på veien, men de som ser på meg som ser på deg og tenker at: "jeg hadde det verre enn deg, jenta mi", får jeg en smule dilla av. Og prøver man å si noe hyggelig og morsomt om svangerskapet, får de gjerne vridd det du sier til noe negativt.

Har man fått et tips av jordmor eller lege man ønsker å følge opp, er det alltid noen som fnyser av det."Herregud, skal du bli en av dem nå", er kommentaren man gjerne hører. Hva feiler det folk???Et svangerskap skal være kos og hyggelig, men noen klarer bare ikke å glede seg på dine vegne.Hva skal man gjøre med sånne folk?

Var på 3D for å få vite kjønn på nurket. Har en rimelig mediesky liten krabat i magen, og fikk bare vite ca 80% sikkert. Da jeg så at en bestemor på jobben hadde med seg videoen av sitt kommende barnebarn fortalte jeg at jeg også hadde vært på 3D, men at vi ikke var helt 100% sikre på hvilket kjønn det er på babyen, fikk jeg bare et hånlig smil før hun sa at : " Dattra mi var på Majorstulinikken hun, det var nok ikke der du var. Du har nok bare vært på vanlig ultralyd!" Hæh? Hva skjedde der liksom? Hvem som helst kan da dra på 3D der hvor tilbudet finnes! Bare ideen med å si noe sånt i utgangspunktet! Noen flere som har slike gledesspredere rundt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, det der hørtes kjedelig ut. Kanskje en del misunnelige folk? Ikke bry deg om det du, det naturlige ville være å glede seg på dine vegne. Har blitt anbefalt 3D UL av "bestemødre" på jobben min som selv syntes det var utrolig artig å få sånn cd av barnebarnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3D var en fantastisk opplevelse, det var utrolig moro å se det lille nurket vårt så godt som vi gjorde, fikk et helt nytt forhold til den som vokser i magen.Vel verdt å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Kan si det slik at jeg er ikke plaget av at folk flest skal være bedrevitere, men har en venninne som jeg faktisk kommer til å klabbe til snart, og jeg er ikke den eneste som har lyst til dette!!!!

Dette er min første, men selv om det er mitt første svangerskap så er jeg langt i fra grønn når det gjelder svangerskap og barn, har selvfølgelig ikke egne erfaringer, men har vert så tett innpå andre at jeg føler meg godt rustet for å si det slik. Jeg har ikke mindre enn 5 søsken, der jeg var 15 og 19 år når de to yngste ble født. Har nære vennskap med mine to tanter som er 5 og ti år eldre enn meg, og har fulgt de nært i deres svangerskap. Og når det kommer til det med bebiser og barn vil jeg si jeg har GOD erfarinegr etter alle aøsken, søskenbarn og flere år på baken allerede i barnehage.

Men så var det denne venninnen da, som var så kjekke og koselig FØR hun fikk dattera si. Hun har ikke litt samme erfaring og relasjon med barn som jeg har , men at jeg kan vite noe som helst om barn og svangerskap og barneoppdragelse er jo rett og slett helt utenkelig for henne!!!!!

Standard kommentar fra henne er" men du har jo ikke barn selv så dette er kanskje vanskelig for deg å forstå/vite noe om" GRRRRR

Kan si det slik at det er mer enn en gang jeg har sett henne gjør ting en ABSOLUTT ikke gjør når man får barn. som f.eks å gå i fra en tre mnd gammel baby på stellebordet!! Ikke bare bort til vsken på badet liksom men helt ut av badet og lot jenta ligge igjen der helt alene!!!!!

Det som er så utrolig godt er at jeg har så mange i ryggen som støtter meg og slenger krasse kommentarer rett i retur til henne vist det er noe:)

Stygt å si det, men ønsker ikke ha bsøk av henne på sykehuset når jeg får for hun er helt kronisk på å fortelle hva jeg må gjør. Kommer hun håper jeg pappa er der og at hun sier noe for da kommer hun til å få høre hvor landet ligger hern:)

Oj... ble langt dette, men godt å få det ut liksom :)

Som du ser du er ikke alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...