Gå til innhold

Gruer meg til legen imorra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til legen imorra, og jeg gruer meg litt!

Jeg har bekkenløsning, ikke så ille enda, men det gir meg problemer på jobb 1 dag i uka. Da har vi tur-dag i barnehagen, og det er utrolig vanskelig og ubehagelig å gå lengre enn litt, og å klatre i fjell og ulendt terreng og sånn. Jeg merker at det blir vondt resten av uka etter den dagen i skogen. Jeg elsker jobben min, stortrives og har det utrolig fint på jobb. Alle mine assistenter er utrolig flinke til å ta hensyn til meg, og å ta de tyngste oppgavene. Men tur er tur, og hver voksen trengs -så jeg kan ikke bare sitte på en stubbe og se på!

Jeg har i samråd med sjefen min kommet frem til at jeg skal be om en liten sykemelding, den ene dagen i uka.

Problemet mitt er at legen min ikke er av den sympatiske typen, og jeg ser liksom for meg at han kommer til å si noe sånt som at "du kan ikke regne med å gå gjennom svangerskapet uten plager, du klarer nok dette!" Og da kommer jeg til å bli flau og føle meg dum, og å gå derfra uten sykemelding, og så kommer jeg til å få vondere og vondere i bekkenet mitt...

Huff, det er typisk meg å grue meg for sånne ting, jeg måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er misfornøyd med hvordan legen din behandler deg, anbefaler jeg deg å bytte...det har nettopp jeg gjort. Du kan bytte fastlege 2 ganger i året inne på trygdekontorets (NAV) sine sider! Jeg mener man burde ha litt medfølelse og forståelse som en lege. Tror det tar ca 14 dager før man kan benytte seg av sin nye lege!

Skrevet

Jeg vet det, jeg har tenkt å gjøre det også! Men det er en spesiell lege jeg ønsker å bytte til, og ho har selvfølgelig fulle liste. Så jeg har egnetlig tenkt å holde ut med han jeg har til ho blir ledig.

Men nå får vi se hvordan det går imorra da...

Jeg er egentlig ikke en sånn forsiktig og usikker person, jeg sier som regel ifra om hva jeg mener og vil -men akkurat hos han legen så blir jeg så veldig usikker! Helt teit egentlig!

Skrevet

Det her var jo som å lese meg selv.. jeg gruer meg til alt.. har vært sykemeldt i 3 uker nå pga smerter i bekkenet på venstre side når jeg går mer enn litt.. Og jobben min går jeg minumum 7 timer.. og har ingen mulighet til å sette meg ned å slappe av..

Jeg føler liksom ikke at jeg har grunn nok til å være sykemeldt.. fordi hjemme når jeg styrer ting selv så merker jeg ikke så mye til smertene i bekkenet.. Men på jobb kommer de etter en liten stundt.. hardt gulv og mye gåing.. Skal til legen igjen den 1.. og vet liksom ikke helt om jeg bare skal jobbe og ha vondt... fordi jeg syns det er FLAUT å få sykemelding.. fordi jeg ikke er SYNLIG SYK.. merkelige greier.. men som samboeren min sier.. det er jo ingen vits å gå der oppe å ha vondt når jeg ikke behøver.. Ja noen kan trekke inn det sosiale som en viktig ting.. kolleger og sånt.. ja det er viktig.. men ikke SÅ viktig at jeg vil ha vondt.. Men.. hvis jeg skal ut å jobbe igjen så må det liksom bli nå.. i desember begynner jeg å bli stooor og tung så.. hm.. dilemma..

Håper du får en sykemelding får den dagen da!

Klem fra meg !

Skrevet

Bekkenløsnig er ikke noe man skal ta lett på, det kan bli verre hvis du går lenge med det uten å bry seg om det. Du kan ende opp med å bli plaget etter svangerskapet også. Så jeg anbefaler deg til å kreve sykemelding den ene dagen, og si at du ikke kan omplasseres til noe annet. Be også om å bli henvist til fysioterapaut som kan fortelle om bekkenløsning og vise deg øvelser du kan gjøre for å bedre bekkenet. Jeg ønsker deg lykke til ,og håper virkelig legen er så fornuftig at han sykemelder deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...