Gå til innhold

Gutten vår sover ikke! (samme som småtroll)

Anbefalte innlegg

Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å få han til å sove. Det gjelder på dagen og om natta. Den eneste gangen han sovner av seg selv er når han blir lagt for kvelden ca 18:30-19:00. Da sover han til 22-23, og spiser og er våken et par timer. Jeg prøver å la han ligge, man etterhvert blir han grinete og gråter. Etter dette våkner han ca hver time, hverannen time. Jeg sover altså knapt om natta. Prøver å ikke amme ham hver gang, men det er eneste mulighet til at han roer seg. På dagen blir det også sånn, er stuptrøtt, men vil ikke sove uten å bli puppet i søvn. De siste dagene vil han også sove MED pupp, våkner og gråter når den blir tatt ut. Han sover ca 30 min to-tre ganger om dagen. Sånn var han ikke før. Det har blitt gradvis verre siste måneden. Har begynt med grøt, uten noe hjelp i det. Han er 5 mnd. Hjelp... jeg greier ikke så lite søvn stort lenger.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Akkurat sånn har vi også hatt det!

Fra fødselen av ble han alltid puppet i søvn. Og det gikk over til at han måtte ligge med puppen i munnen hele natten. Til slutt funket ikke det lenger, og da han var 4 måneder ble alt helt for jævlig!! Og det ble bare verre og verre! Det endte til slutt med at han våknet hver time/hver halvtime natten gjennom og måtte bli bysset i søvn hver gang! Vi ble veldig slitne, og jeg trodde armene mine skulle dette av...

Nå har det seg slik at gutten min alltid har hatt problemer med søvnen fordi han ikke har klart å finne roen. Fant ut at den væsken i hjernen hans ikke flyter like fritt som den burde. Har derfor fått behandling hos osteopat.

Da han ble 7 måneder snudde alt opp ned, og han er virkelig blitt en drøm!! Jeg kan legge han ned i senga si når han er trøtt, uansett om det er på dagen eller for natten. Og han sovner av seg selv uten protester! Nå våkner han bare 2 ganger i løpet av 12 timer på natten. En gang for å få smokk, den andre gangen for litt melk.

Det som jeg tror har hjulpet her, er behandlingen hos osteopat, at vi la han inn på eget rom, at tennene kom og at han begynte å få flere måltider gjennom dagen. Nå prøver vi å gi han så mye mat som mulig i løpet av dagen. Brødskiver, grøt, grønnsaker, middag, yoghurt osv. Dette har gjort at han ikke trenger så mye melk på natten som han gjorde før.

Her hjalp det ikke med å bare innføre et grøtmåltid, nei... :-)

jeg ville heller ammet ham i søvn hver gang og ligget ved siden av ham i så dere begge får sove litt i alle fall..

jeg har en venninde som hadde samme problem med søvn, og da fikk hun hjelp av midtimmelomklinikken:

http://www.midtimellom.no/

jeg husker ikke helt hvordan det her hang sammen i detalj, men tror han hadde stiv nakke på grunn av hvordan fødselen hadde skjedd...lang smertefull fødsel og at han rett og slett var plaget og hadde problemer med å hvile. hun fikk så henvisning til noen som jobber med babyer

...det høres kanskje veldig alternativt ut, men hun er ikke spesielt alternativ egentlig og det hjalp:

det het kraniosakralterapi.

uansett er det sikkert en fysisk årsk om banret sliter så mye med søvn. og da kan midtimellomklinikken hjelpe, mulig dere må ha henvisning fra lege.

lykke til...håper kanskje dette kunne hjelpe deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...