Gå til innhold

Var på UL på tirsdag!!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vil bare dele min glede med dere:

Er 6+4 og har hatt en del vondt nederst i magen. Og selvom alle sier at det er helt normalt, ja så blir jeg stresset av sånn siden jeg har mistet en gang før. Og det forstod min lege veldig godt så han skaffet meg UL samme dag som jeg var hos han :-) Så tirsdag kveld fikk jeg og min mann sett den vakre lillle klumpen som dunker inni meg :-) Helt fantastisk å se og helt utrolig at den er inni meg!!! Sitter og ser på bildene og blir helt fortapt enda det foreløpig bare er en liten klump :-)

Så nå håper jeg det virkelig går bra! Legen sa at alt så bra ut. Målte embroyet til 3,6 mm. Tenk at vi alle har vært så små en gang!!! Fikk tilbud om å komme tilbake i 10-12 uke, noe jeg selvfølgelig takket ja til. Så nå går jeg og gleder meg til det!!! (Håper det blir noe av!!!)

Vel, ville bare dele det med dere, er jo ikke så mange andre å dele det med enda....

Hilsen en super lykkelig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig bra ut. Kan jeg spør hvordan vondt du har hatt nederst? Jeg kjenner "stikk"/smerte langt nede på høyre side. Skal heldigvis til legen til uka, og kan be han undersøke nærmere da.

Skrevet

Jeg har hatt litt forskjellig; stikkninger på høyre, venstre og midt på, noen ganger hugger det skikkelig til (spesielt hvis jeg har sittet en stund) og da må jeg stå stille et sekund før det går over. Også har jeg hatt et slags press nederst på magen (ca midt på) de har gjerne vart en stund. og noen ganger har jeg lette mensensmerter i rygg og mage. De to siste "smertetypene" hadde jeg når jeg mistet sist bare mye mye kraftigere. Så derfor ble jeg jo ganske bekymret. Men som jeg skrev i forrige innlegg så er det vanlig med smerter i mage og rygg.

Legen min sa at det både er hormonene som gjør det og livmoren som strekker seg. Han sa også at de smertene noen ganger kunne komme av urinveisinfeksjon, så tok faktisk en test for det og. Så kan sikkert være greit å snakke med legen om det.

Det høres veldig normalt ut det du beskriver, men det er klart jeg er ikke noe ekspert på dette og uansett hvis man er bekymret så er det greit å snakke med legen om det.

Oi, dette ble et langt svar.

Jeg tror du ikke har noe å bekymre deg for i det hele tatt!!!

Men uansett lykke til!!

Hvor langt er du?

Skrevet

Tusen takk for beroligende svar. Slik du beskriver dine smerter, ligner på mine. Det er nok bare livmora som rører på seg, men alt er jo så uvant, så da tenker man jo sine tanker. Ser frem til legetime til uka. Måtte nærmest grine meg til en time, for sekretæren ville egentlig ikek ha meg der før uke 10. I dag er jeg vel 6 + 3.

Skrevet

Da er har vi jo termin nesten samtidig da:-)

Ja, det er vel egentlig ikke vanlig å gå til legen før i slutten av 1trimester. Men tenker det er viktig å lytte til seg selv og hva en selv føler behov for. Og ja det er kjempe uvant, veldig spennende og morsomt og litt skummelt...

Lykke til hos legen da!!!

Gleder meg til juni ;-)

Skrevet

Hei!!!! Så moro å høre at alt står bra til med den lille spiren. Å jeg er helt enig med deg. Det er bedre å ha vært der å vite at alt er iorden...

Masse lykke til med svangerskapet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...