Gå til innhold

Barnet vårt sover ikke! (litt langt, desperat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å få han til å sove. Det gjelder på dagen og om natta. Den eneste gangen han sovner av seg selv er når han blir lagt for kvelden ca 18:30-19:00. Da sover han til 22-23, og spiser og er våken et par timer. Jeg prøver å la han ligge, man etterhvert blir han grinete og gråter. Etter dette våkner han ca hver time, hverannen time. Jeg sover altså knapt om natta. Prøver å ikke amme ham hver gang, men det er eneste mulighet til at han roer seg. På dagen blir det også sånn, er stuptrøtt, men vil ikke sove uten å bli puppet i søvn. De siste dagene vil han også sove MED pupp, våkner og gråter når den blir tatt ut. Han sover ca 30 min to-tre ganger om dagen. Sånn var han ikke før. Det har blitt gradvis verre siste måneden. Har begynt med grøt, uten noe hjelp i det. Han er 5 mnd. Hjelp... jeg greier ikke så lite søvn stort lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som om han trenger mer mat, var sånn med venninnen min.. er som å høre deres historie. hun begynte med mme, og da kom søvnen. barnet hennes ble aldri ordentlig mett av kun mm. og jo større han blir jo mer mat krever han.

lykke til.

Skrevet

Tja... har jo begynt med grøt, og vi har også gitt ham mme i tillegg på kvelden en periode. Det hjalp ikke, så da slutta vi med det. Føles litt som om det er kosen på natta, men vanskelig å si. Takk for svar.

Skrevet

Sånn har vi hatt det også!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis du virkelig vil....noe det høres ut som så....sånn tenkte jeg midt oppi det hele til tross for lite søvn og belaget meg på at morgendagen kunne by på litt bæring og underholdning etc uten pupp.

- Det første vi gjorde (eller jeg ) var å sørge for at han spiste seg mett. Han var en skikkelig småspiser og derfor spiste han ofte og sov heller ikke lenge av gangen fordi han måtte ha mat igjen. Jeg holdt han våken ved å stryke han i hånda og kinnbenet, ta ut puppen og stryke han på føttene.

- Deretter var det å nekte han pupp først i 2 timer etter mat, deretter 2,5 og så opptil 3 timer. Kanksje lenger etterhvert men tenkte sånn i første omgang. Det gjorde at han spiste mer til hvert måltid etterhvert og var mett lenger. Men dette krever tålmodighet for magen til babyen må venne seg til det oxo.

- Så var det søvnen. Siden han etterhvert begynte å spise mer til hvert måltid så sov han også lenger av gangen. Men det var mye bæring i søvn og andre metoder i starten fordi han var i ubalanse. Vi begynte etterhvert å sørge for at han fikk sove litt før han sa ifra selv eller vi merket at han begynte å bli trøtt for å unngå at han skulle bli overtrøtt. Ingen rutiner ennå men det viktigste var at han fikk nok søvn i løpet av ett døgn. Vi sørget også for at han lå lunt og godt ved å rulle sammen helseteppe til en ring rundt hodet hans og la han på ett lammeskinn.

- Deretter begynte vi å gi han smukk, dvs. puttet den inn og puttet den inn og puttet den inn fordi han mistet den og heller ville ha pupp etc.

- Når han begynte å bli blidere og mettere så innførte vi rutiner for kveld og daglegging.

- Så innførte vi grøt i håp om at han skulle sove mer enn 4-5 timer sammenhengende på natta og faste måltider: 4-5 om dagen.

Bare noen tanker og erfaring rundt utfordringen din

Håper det går seg til og at du våkner uthvilt og kan nyte tilværelsen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...