Babykilo Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Her er en fettfri kake (men har sukker...) den føler jeg at jeg kan fråtse litt mer med, og den er supergod. Litt matete... : 5 dl hvetemel 3 dl sukker 5 dl skummet kulturmelk (eller ikke skummet) 2 ts natron 2 ts kanel evt nøttebiter, sjokoladebiter eller en revet gulerot. stekes på 200 grader i ca 40-45 min. Sånn krydderkakeaktig. Bon apetit!
Mona og Sine Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2006 Takk takk, er det sånn langpanne kake? Har den noen navn eller er det bare fettfri kake?
yo mother-til 4 Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Har en iskakeoppskrift. Alle bare hiver seg over denne kaken, så jeg må som regel lage 2 og ha i fryseren. 180 g sukker røres "hvitt" med 3 eggeplommer (til sukkeret er ganske oppløst" ca. 10 min., så tilsetter du 1 pakke Filadelfia-ost. (hånd el. stavmikser ) Til slutt visper du krem av 1 kartong fløte + 1 ts.vaniljesukker som du så hiver oppi med ost/sukker/egg-blandingen. Legg bakepapir i bunnen av en rund form....strø bunnen med peanøtter og hell blandingen over. Strø non-stop/sjokoladedråper el. revet kokesjokolade over og rett i fryseren! Bør kanskje stå over natten, men av egen erfaring er den spiselig etter 4-5 timer Skikkelig nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå