Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 vil ikke amme mer. har hatt såre brystvorter siden dag 2, å nå har jeg fått brystbetennelse med bakterier i melken. da kan jo ikke lille gullet drikke den melken. i tillegg har jeg pumpet å gitt flaske, å nå vil hun ikke suge på brystet lenger. jeg gir opp å vil bli kvitt melken, men hvordan gjør jeg det?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Dersom du har tatt MANGE runder med deg selv og er HELT sikker på at du vil kaste inn håndkledet.....er det flere måter å stoppe melken på. Du kan la det gå lenger og lenger tid mellom hver gang du tømmer brystene. Slik trapper du gradvis ned. Det finnes også medikamenter som stopper melken. Du må da få resept hos legen. Jeg brukte Parlodel. Kunne ikke amme pga sykdom hos min sønn. Det var UFATTELIG trist å måtte slutte, har nok sår som aldri helt vil gro..... SÅ tenk deg om før du gjør noe!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Halleluja til deg over her. Ingen skam å begynne med erstatning da.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Halleluja? Sier ikke at det er skam med erstatning. Sier at det er lurt å være helt sikker før en tar en slik beslutning. Har selv vært i en lignende situasjon og er glad for at jeg nøye veiet for og i mot. Kan faktisk være trist å måtte slutte å amme selv om mme er bra?!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Hei, jeg var i samme situasjon som deg og skjønner deg veldig godt. Vi fikk det mye bedre begge to når vi startet med mme. Det jeg gjorde var å vente med å pumpe til jeg var sååå sprengt at jeg ikke klarte å vente lenger. Så pumpet jeg ut verste melkesprengen, men ikke mer enn det heller. Tok ikke mer enn et par dager før melka var helt borte. Ikke la folk gi deg dårlig samvittighet dersom du ikke orker mere. Du skal overleve du også, og babyen har det jo best med en mor som har det bra. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Bind et sjal stramt rundt puppene, det skaper falsk melkespreng og puppene produserer mindre melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå