Gå til innhold

Når kommer dere til å gi ungene deres smaksprøver av....


Benni-min

Anbefalte innlegg

diverse søte ting. Vet mine foreldre og sikkert andre i fam. sikkert vil gi sønnen min smaksprøver av krem og is og slike ting ganske tidlig. Vet mange her på DB sier de skal vente med å gi ungene søtsaker til de ber om det selv, men når er det "trygt" å gi dem smaksprøver av disse tingene. De har gitt et av de andre barnebarna smaksprøver å¨dette når de var kanskje 3-4 mnd. Ikke mye altså, men..... Nå lurer jeg på om jeg burde nekte dem å gi mitt barn dette. De andre tre barnebarna er nå friske og raske ennå, og de har blitt noen år gamle,så de har ikke tatt skade av det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venta til datteren min nærmet seg et år før hun fikk smake is og slikt, fikk is og kake i et års dagen sin, og etter det har hun mast i ett skjør:-) Venter med å gi hun som er 3 mndr fram til hun og nærmer seg et år hadde jeg tenkt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det noen vel hevder er at du skal vente med melkeprodukter til de nærmer seg året... Men hvis man gir andre melkeprodukter så kan man vel også gi godteri, skulle man tro.

 

Er jo litt sånn i Norge at man har en kultur på at når man koser seg så spiser man noe godt. Og jeg koser meg masse med sjokolade selv, og har egentlig veldig lyst til å gi litt til gutten min... Men jeg hadde vel egentlig tenkt å prøve å vente lengst mulig før jeg gir ham noe... Tror det er enklest med førstemann. Har barna eldre søsken, så ser de jo hva storesøsken gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier spøke med at Victoria skal få smake godteri til konfirmasjonen sin. :) Det er vel i drøyeste laget, men indikerer iallefall min holdning til spebarn og søtsaker. Vi kommer ikke til å gi henne smaksprøver før hun ber om det selv, og heldigvis er både mine foreldre og svigerforeldre av samme oppfatning. Søsken og venner kommer til å få beskjed om å ikke gi henne søtsaker. Hun hadde nok ikke tatt skade av å få, men tar heller ikke skade av å ikke få.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...