Gå til innhold

Hvor mange her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har lest "Endelig ikke røyker" av Allan Carr?

Da jeg gikk gravid med mitt første barn (hun er 4 år nå), klarte jeg absolutt ikke å slutte å røyke. Gikk derfor med veeeeldig dårlig samvittighet gjennom hele svangerskapet og ammeperioden (ammet til hun var 13 mnd). Jeg hadde aldri hørt om denne boka da. Hadde jeg det, ville jeg (og min datter) vært spart for mye. Jeg leste boka for to år siden, og sluttet på dagen. Har overhodet ikke røyksug i dag. Hadde veldig lite og ingen røyksug da jeg sluttet heller.

Leser om alle dere som har det så tungt, og strever for å klare å slutte. Kjenner meg så veldig igjen, fordi jeg også hadde det slik da jeg forsøkte å slutte under mitt forrige svangerskap. Slik trenger det ikke å være. Les boka! Og les med et åpent sinn (vær ikke kritisk). Lær deg det som står der, og la det synke inn slik at du virkelig forstår innholdet. Vær nøye med å følge innstruksjonene. Bestem deg for å slutte når du er ferdig med boka, uansett hvilken virkning den har på deg. Det hjalp for meg, og jeg hadde aldri kunne drømt om at det skulle være så lett å slutte å røyke.

Så til alle dere som prøver å røyke med god samvittighet, med å fortelle dere selv at røyken er ikke SÅ skadelig som alle skal ha det til. Og kommer med eksempler på alle de gangene det har gått bra å røyke. Slutt å lure dere selv! Det er skadelig både for deg og barnet å røyke. Og selv om vi ser eksempler på tilfeller hvor det går bra, vet vi ikke om det tross alt kunne gått mye bedre om vi ikke hadde røkt! Gjør heller det du kan for å slutte! Klarer du det fortsatt ikke, vet du i hvertfall at du har prøvd det du kunne.

Lykke til alle sammen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen!

Glemte forresten å si at jeg hadde røkt i 19 år da jeg endelig sluttet. Hadde aldri trudd jeg noensinne skulle klare å slutte. Og hadde i hvert fall ALDRI trudd det skulle være så lett.

Tror det er håp for alle. Stå på jenter:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...