Meg og bøllegutta!! Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Oktober mnd har vært mye sykdom i mine øyne. 2 dager med feber og oppkast helt i begynnelsen av mnd Frisk i 10 dager. Så tre dager med øyekatar,forkjølelse og feber!! Frisk i en uke og så nå er han forkjøla og feber igjen!!! Jeg holder på å utdanne meg til sykepleier så jeg tenker jo det verste som f.eks leukemi ; ((( Vet det blir litt hysterisk!!!men klarer ikke å la være!!! Er dette normalt første høsten i barnehagen eller er det veldig mye??
#Ariadne# Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 slapp helt av.. det er helt normalt. jeg holder ogsaa paa og utdanne meg til sykepleier, og er for tiden sikker paa at gullet mitt har astma( noe hun ikke her assaa) blir litt smaa hysterisk av aa lese om barnesykdommer. hehe
3 fantastiske Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det er normalt, men jeg skjønner du blir bekymret. Jeg er sykepleier :-) og blir også veldig redd når gullet blir syk. Han startet i barnehage i høst og har konstant vært snørrete siden. Nå er det øyekatarr og feber, irritabel og slapp. Jeg tenker ofte det værste selv. :-(((
MegOgAlleMine Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 hei..sånn er det å ha barnehagebarn... har vært slike måneder hos oss også etter start..blir deilig når vi kommer over i november/desember og det slipper litt taket med alle disse basiluskene...men slitsomt er det ja!
Frysh Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Det var nesten som å lese om vår oktobermnd. Etter at pjokken på 13mnd.begynte i bhg.i august så har han nesten vært konstant syk.. Akkurat nå er det omgangsyke og jeg er drit lei for å si det sånn! Han har hatt det en uke nå og er bare blitt litt bedre.. Når det er sånn her så hater jeg bhg...! Men jeg vet selvfølgelig at det ikke er noe man kan gjøre noe med.. Håper november og desember blir bedre for dere og oss:)
Kitty75 Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Helt enig med dere! Datteren vår begynte hos dagmamma i august og har vært masse syk, og vi bekymrer oss. Trøsten er visst at de på denne måten bygger opp immunforsvaret. En på jobben fortalte at hennes sønn hadde vært mye syk mens han var liten, men nå er han nesten aldri syk! Vi får visst bare smøre oss med tålmodighet.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2006 Takk for svar jenter : ) Godt å høre at det er normale tilstander hos oss!! har lett for å krise maksimere litt å tenke det verste!!!
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Det du beskriver er nok helt normalt. Gutten var har fra han var 7 uker hatt sykdomsperioder på 1-3 uker hver mnd. nå er han straks to år. Det er fryktelig slitsomt og vi har vært hos legen i hytt og pine. Han går på kontroll på riksen en gang i halvåret men vil ikke sette i gang noen voldsomme undersøkelser før han er 2,5 år. (Dette kan nemlig være helt normalt for små barn, han har selvfølgelig vært gjennom en del blodprøver og undersøkelser, men det er hovedsakelig i forbindelse med andre ting). Så lenge fører vi nøye logg og blir fulgt opp lokalt ,i forhold til om han trenger antibiotika ol. Han har fjernet mandler og polypper, han har reflux, åpen ductus, jernmangelanemi, barneastma, melkeallergi, apne anfall og litt andre sånne småting de har funnet underveis. Du skriver at gutten din har vært syk tilsammen 5 dager denne mnd. og er nå syk igjen, i tillegg skriver du at det er første høst i barnehage. Jeg tror neppe gutten din har leukemi. Er nok heller det vi kaller en helt normal barnehage høst. Og bli ikke skremt om han får øyekatarr (pleier å gå på denne tiden), vet det er brennkopper ute og spaserer + 4. og 5. barnesykdom og rundt juletider/rett over jul pleier vannkoppene å komme. Omgangssyken pleier å rulere en gang i mnd. Og snørr og småfeber er uungåelig, det går omtrent i ett på denne tiden av året. Du får trøste deg med at det blir bedre i mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå