apollo71 - har fått gutt Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg var hos legen i dag på kontroll og jeg hadde gledet meg til at jeg skulle få høre hjertelyden på babyen min. Jeg har fått sett den på ultralyd og en lege hadde sett på babyen min inne i magen under en opperasjon. Alt sto bra til da. Da var jeg 11+4. Jeg er nå 13+3 uker og regnet med at de skulle høre hjertet klart og tydelig, men nei det stemte ikke. Legen prøvde lenge men ingen hjertelyd. Han sa at dette er vanlig og at babyen kan ligge å gjemme seg slik at den er vanskelig å finne. Jeg begynte å gråte og ble veldig lei meg for jeg har vært igjennom så mye desse tre første mnd og det å høre hjertelyden til babyen min hadde vært stort. Legen sa at jeg kunne få komme tilbake på mandag for å prøve igjen og hvis vi fortsatt ikke fant noe så blir jeg sendt til ul. Huff er bare litt lei meg i dag og litt bekymra så jeg måtte bare få det ut. Kanskje det er noen i samme situasjon her??
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Hei hei.. Jeg var selv 14+2 første gang jeg var hos jordmor og da forberedte hun meg på at det var absolutt ikke sikkert at hun greidde å finne noe hjertelyd. Hun letet lenge og den var ikke enkel å finne, når hun fant den var det ikke enkelt å høre den .. Tror du skal prøve å slappe av selv om det gjerne ikke er så enkelt er jo ikke så bra for deg og den lille å stresse og være bekymret. Ønsker deg lykke til dette går nok helt sikkert bra
*~**vips**~* Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Hei. Jeg var til første kontroll hos legen da jeg var 14 uker på vei, og heller ikke min lege klarte å høre hjertelyden. Jeg kom tilbake to uker etter og da slo hjertet som bare det, så ikke vær lei deg, det er helt normalt å ikke høre hjertelyden første gang.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg hørte hjertelyden selv hjemme med babywatcher allerede fra uke 11 .... Så da jeg gla og fornøyd var til lege i uke 13 trodde jeg virkelig hun skulle finne hjertelyden lett... men NEIDA... hun lette og lette og fant den ikke... Da ble jeg jo litt stressa.. Hadde hjertet sluttet å slå? Hun sa at jeg kunne komme igjen den påfølgende uken hvis jeg ville det, så skulle hun prøve igjen... Vel,, jeg prøvde babywatcheren igjen med EN gang jeg kom hjem etter legebesøket jeg,, og etter 1 min med leting - vips der var de skjønne hjerteslagene igjen... Så jeg tror det bare var tilfeldigheter som gjorde at du (og jeg) ikke fikk hørt hjerteslagene til babyen da vi var på kontroll... Så tidlig kan babyene enda gjemme seg endel,, spesielt hvis de legger seg langt ned og "bak" hovedpulsåren vår blir de vanskelig å finne.... Så neste gang går det nok bedre!!! Klem.. 21+2
apollo71 - har fått gutt Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2006 Tusen takk for svar. Jeg vet det er normalt at man ikke hører hjertet slår så tidlig men............ Tankene går da vet dere. Jeg tror at dagen i morra blir mye bedre og at tankene blir mer positive igjen. Satser på det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå