Gå til innhold

3 HJULING= VELTEPETTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

er litt arti å se hvor folk skryter av disse trehjulingene sine, helt til de blir tatt i bruk,

ups vanskelig å kom fra på annet enn asfalt og betong,

ups tar du svingen litt for fort så bikker du/ holder igjen for å ungå det.

ups, når snøen kommer så strever du med å komme fram pga små hjul,

ups, vanskelig å kjøre grusvei

ups, kommer ikke ned til stranda, pga hjulene

om du er tålmodig orker å har vogna til barnet setter seg opp/ reiser seg, så bikker vogna pga ubalanse.

mange handler vogn på mote, at vogna er in er viktigere enn det praktiske

dette kaller dere trygg og god vogn, er en grunn til at mange selger sine 3 hjulinger fra den er 3 uker til ca 1 år.

har en følelse av at enkelte skifter vogn like ofte som de skifter truse

1 sovevogn,

1-2 kjøpesentervogn (alt etter hvilken farge du vil ha i dag)

1 barnehagevogn

1 til og fra barnehage /dagmamma/ bilvogn

1 ferievogn

1 lekeplassvogn

og om vi vi blir lei en av de så kjøper vi å bytter ut til ei ny ei. selger alt og begynner på nytt når nr 2 kommer

tror det er manger som driter penger

jeg lurer på hvor store hus/ yttergang enkelte har

er det bare jeg som har tenkt å kjøpe 1 vogn? blir en smule lattermild av de som sier de har vogndilla, synes ting har gått for langt jeg. er det bare meg?

dette ble langt men følte for å få ut litt.

gleder meg til å høre hva dere andre syns, uansett hvilken side dere er på

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei er så enig med deg.. Skulle nesten tro det var meg som hadde skrevet dette.. Hadde en trehjuling til minstemann og den hadde vi ikke lenge.. den tippa bakover 2 ganger og velta 3 ganger (1 av gangen da jeg rygget litt) pissvogner (unnskyld ordtrykket).. Nei, jeg sverger til simo.. Da vet en hva en får..

Skrevet

Nå er det da kanskje vi som er flinke til og sikre ungen med seler som ikke opplever at den kanter da... :)

Har ikke opplevd at den kanter, for ungen har ikke hatt mulighet til og reise seg opp.

Og om en skal ha vogn som er gode og trille på grus og sand må en ha stooooore lufthjul da, og der går grensa minfor hvor mongo min vogn skal se ut. :)

Syns min er stø jeg!

Skrevet

Har du barn ? Eller er dette 1.mann ?

Skrevet

Det var da voldsomt så negativ da !! Har du noengang prøvd en trehjuling ??? Jeg har 3-hjuling til småen min og er kjempefornøyd ! Har ikke opplevd verken at den velter eller kantrer og endatil går jeg med bikkje på slep som gjerne prøver seg på å dra både den ene og den andre veien (og nei, det er ingen dvergpuddel !) Har også gått masse på grusveier, men fortsatt ikke hatt problemer !

VIl jo si si at det er mange fordeler med 3-hjuling; den er mindre og lettere enn 3 -hjuling, både i forhold til å trille og løfte ut og inn av bilen.

Som mange andre har jeg også to vogner; en til tur og en til shopping...hvorfor ? Jo, sliter med ryggen og en trille er definitivt lettere å dra med seg (selvom jeg er fornøyd med 3-hjulingen min) . Den er lettere å slå i hop, da jeg slipper å bøye meg, og den er lettere å løfte. I tillegg tar den mindre plass i bilen når vi skal på ferie med barn, hund, bagasje osv.

Jeg vil også bytte ut min vogn uten at jeg er full i penger ! For behovet mitt har endret seg !

Skrevet

Noen synes det er gøy med nye klær og sko, biler eller vesker eller gud vet hva - andre synes det er gøy med nye vogner.

Er det så utrolig vanskelig å forstå ?

Skrevet

Hehe, ja er dette ditt første barn? Kan ikke se for meg at du selv har prøvd en optimal 3-hjuling? Vi har hatt maaaange, og vil IKKE gå over til en tung 4-hjuling igjen for alt i verden.. Og som hun over her sier, noen synes det er gøy med nye klær, andre bytter biler ofte eller har andre tidsfordriv og hobbyer! La de bare få ha det!! Selv har vi ingen økonomi å skryte av, heller ikke den største gangen av alle - men vogndilla, det har jeg! Enten importerer jeg - prøver vogna - for så å selge den igjen med gevinst..ellers kjøper jeg brukt, prøver den en stund, og selger så jeg går opp i opp mht kostnader. Synes ikke det er noe iveien med det?! La nå oss få ha våre sysler.....;o)

Skrevet

Hm, blir visst litt provosert nå....

Har 3-hjuling selv, og er kjempefornøyd!! Bruker den over alt; på grus, brostein, asfalt, gress, for ikke å snakke om hvor fantastisk den er opp og ned trapper (siden vi bor slik til at disse må forseres hver dag).Er ikke lei, kommer ikke til å bli lei, og har både bag- og sportsdel som fungerer optimalt til vårt bruk!!

Tenk deg litt om før du slenger med leppa neste gang!

Skrevet

Sjønner ikke at du gidder engang. Folk må jo for all del få lov til å bruke pengene sine på hva de vil. Noen kjøper store flatskjermer, andre tar seg en dyr ferie. Jeg har selv en trehjuling og er STOOOR fornøyd med vogna!!

Skrevet

Og hvorfor er du i det heletatt inne på "barnevognforumet" om du slettes ikke liker oss med vogndilla? Her er du jo dømt til å møte på innlegg på innlegg om utallige vogntyper og merker,..

Skrevet

Smaken er som baken den er delt.. Her er det mange delte meninger.. Sånn er det og sånn vil det alltid være.. Noen lsverger til 3-hjulinger og andre til de tradisonelle vognene.. Noen har gode erfaringer andre har dårlige.. Jeg er en av de som har dårlig erfaring med 3-hjuling..

Skrevet

Vi digger vår 3 hjuling vi! Har en quinny freestyle comfort, den har store hjul, så jeg kommer frem OVERALT! Stødig er den også, men du bør selvsagt ha selene på en vilter unge...! Og hva er galt med at den er fin og se på, samtidig som den er uberpraktisk?!?

Skrevet

Hehe, tipper dette er ditt første barn og at babyen fortstt ligger i babybag..og at du aldri har prøvd en 3-hjuling:-)

For jeg ville ha en "ordentlig" vogn også forrige gang. Hadde en Emmaljunga Duo Edge, forsåvidt greit i bagperioden, men så foreandret smaken seg gitt:-)

Og har du først hatt en 3-hjuling, så går du ikke tilbake til 4-hjuling skjønner du...

så gi det en par-tre måneder, så tipper jeg du kjenner duget du også.-)

Skrevet

For et innlegg!

For det første om folk driter penger hva så lucky dem

man må da får bruke penger som man vil uansett om man har mye eller ei

jeg har tenkt å ha en vogn og det er en 3-hjuling og jeg digger den. om en 4-hjuling hadde kommet fram der jeg har gått i skog og mark det tviler jeg på

Det finnes gode og dårlige vogner blant både og 4 hjulinger

Skrevet

Til HI

Skjønner ikke at du klarer å irritere deg så mye over andres vognvalg. Personlig så syns jeg det er rivende likegyldig hva slags vogner andre har, om de 1 eller 15, har du virkelig ikke noe annet å bruke energien din på??

Hilsen en som har 3 (!!!!!!!!!) vogner!

Skrevet

jeg har stort sett aldri hørt noen klage på 3-hjulingene sine jeg. Det var kanskje litt sånn da de kom på markedet for mange år siden,men det er jo rettet på. Skal snart gå til inkjøp av en tre-hjuling som jeg kan bruke til han er ferdig med å sitte i vogn. Fra før har jeg to andre vogner og trillen med små hjul gikk helt fint å trille på på stranda. Og du sier du bare har tenkt til å kjøpe en vogn, ja da håper jeg du ikke har kjøpt deg en som altfor tung en....

Skrevet

Jeg har faktisk tenkt mye på vekt og valgt mistral pga lav vekt, god trillekomfor, praktisk sportsvogn med god plass som er lett å bruke, fin softbag, tar liten plass sammenlagt, vendbart styre, høyderegulering og alt den en kan ønske, lydløs kalesj, god demping på alle hjul, god og stødig, har full liggestilling, oppfyller alle dine krav og jeg er svært fornøyd.

Men som jeg skrev der der oppe var jeg positiv til alle svar jeg måtte få. Det er lov å ha ulike meninger.

Skrevet

Ok, kanskje ikke en vogn har alle de egenskapene vi ønsker, men det er vel ikke et stort problem hvis en benytter seg av bruktmarked?

-Jeg skulle gjerne se den vognen som passer til nyfødt,joggevogn,snø og vinter. Barnehage, en som er snerten og kjekk til å ha med i bilen/ ferier.....

Men ser at du skriver"er det bare jeg som har tenkt å kjøpe 1 vogn"

Forstår det slik på deg at du kanskje ikke har baby/vogn ennå?

Kan kanskje være at du forandrer mening da?

:-)

Skrevet

har mistralen jeg og, men har valgt å kjøpe flere vogner. Jeg kunne aldri tenkt å drasse den med meg på ferie, derfor har jeg kjøpt trille. 3-hjulingen skal jeg kjøpe fordi jeg ser at mini ikke kan sitte i denne vognen til han er 3 år. Da blir det trangt for han. Så et stort barn i enmistral og det så trangt ut ja

Skrevet

Ja, jeg skal bare kjøpe 1 vogn - en trehjuling. Dermed basta. ;)

Skrevet

Jeg forsto det sånn at hovedinnlegger var ute etter å få forskjellige synspunkter på valg av vogn. Og for andre som leser svarene hun har fått, så må jo disse rådene og synspunktene være veldig gode å ta med seg videre, når de skal ut å velge vogn.

Jeg har selv valgt en Teutonia spirit s3, men har ikke fått prøvd den enda. Men jeg håper at jeg kan bruke denne vognen lenge, og at jeg slipper å kjøpe flere vogner enn denne. Men det vil jo vise seg når jeg får prøvd den en stund :)

Skrevet

Når det gjeld trehjulingar så har vi ikkje opplevd at det er vanskeleg å kome seg fram nokon plass (verken i sand, snø, på grus, eller andre plassar), eller at vogna er ustabil.

Når det gjeld dette at folk har mange vogner, så er det vel egentlig ikkje di sak? Viss det irriterar deg sånn kva andre gjer, så prøv å la vere å tenke på det.

Eg er einig i at det kan unødvendig med mange vogner, men om andre velger å gjere det sånn så legg eg meg ikkje opp i det. Det er opp til kvar enkelt å gjere som dei vil...

Ellers så ser du vel poenget i at ulike vogner kan ha ulike bruksområde?

Du seier du berre skal ha EI vogn. Då må det bli kombi eller duo. Viss den skal holde heile vognperioden må den kjøpast ny, og vere av skikkeleg merke. La oss seie at du må ut med 6000kr for den vogna.

Vi kjøpte ei (brukt) bagvogn til 2000kr då guten vår vart fødd. Då han vart litt større kjøpte vi ei ny sportsvogn til 3500kr (trehjuling, lett og grei å få inn og ut av bilen). I og med at vi har reist ein del med fly ville vi ha ei billig vogn som vi kunne bruke på ferie, utan at vi behøvde å vere redd for at den skulle bli øydelagt (og utan å måtte bruke heile bagasjekvoten på å frakte 20kg barnevogn). Vi kjøpte ei paraplytrille med kalesje og full liggestilling for 500kr. Så alt i alt har vi brukt like mykje pengar på vogner som om vi skulle kjøpt ei ny kombivogn, vi har berre prioritert annleis.

No har vi pakka vekk bagvogna, men skal ta den fram att om vi får ein baby til ein gong. Dersom sportsvogna blir utslitt (ved flittig bruk i 2-3 år kan det jo skje), har vi likevel bagvogn til babyen (bagvogner blir ikkje slitt på same måten) og treng då berre å kjøpe ny sportsvogn til nestemann. Hadde vi hatt kombivogn som vart utslitt, måtte vi kjøpt ny kombi eller både bag- og sportsvogn til nr. 2.

Eg lurer på om du har fleire enn eitt barn, og kor gamalt/gamle barnet/barna ditt/dine er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...