Gå til innhold

Kjenne noe utenfra?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så ubehagelig å tenke på at noen skal drive å kjenne på magen min og sånn... Den er så stor (er bare 12 uker, så det er nok fett)... Jeg er også redd at de ikke skal klare å kjenne noe fordi jeg er så tykk. Hvordan er dette for dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6841338-kjenne-noe-utenfra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som ikke liker at folk tar på magene deres, selv om de er slanke, bare med gravide-mage. Ville synes det var rart om folk skulle begynne å kjenne på magen min i uke 12, men hadde ikke noen problemer med det når terminen nærmet seg, selv om jeg veide 117 kilo i forrige svangerskap.. -Det var ofte vankelig for andre å kjenne noe, siden de ofte må være tålmodige, da mitt knøtt aldri sparket på kommando, men både jeg og kjæresten kjente deg godt igjennom polstringen!

Tror dette er individuelt, og ettersom det er din mage, så er det bare å be folk la være! -Pent selvfølgelig!

Leger og jordmødre har kjent på hundrevis av forskjellige mager, så ikke tenk på det. De vet hva de skal kjenne etter, uansett hvor mye fett som er mellom huden og livmor.

Legen min kjente ikke på magen min før i uke 19, og fikk seg et spark med en gang. og jeg tror at etterhvert vil man at noen skal ta på magen for å kjenne =) Lykke til, dette ordner seg =)

Ja, sånn sett.. De bruker også mye å lytte etter hjerte-lyd, og registrering (at man selv registrerer bevegelser) for det er ikke alle barn som er like veloppdragne som Kleopatra's og sparker på kommando ;-)

Det "fine" med polstring er at den er myk, og de har nok god trening i å finne både livmor og al tannet! Dette går nok bra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...