Gå til innhold

Hva kalles medmor i hverdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel hva jeg lurer på? De første 21 årene jeg har hatt barn har jeg blitt kalt Mamma. Nå blir det (forhåpentligvis BLIR det det ja!) et donorbarn,og jeg blir jo alldeles ikke far ;-) Lurer på hvilke løsinger dere andre har funnet..om dere vil fortelle? Ønsker alle en god helg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vet at det finnes mye forskjellige her. Men f.eks mamma og mor, Mamma (navnet ditt) og mamma (navnet på biologisk mor).

Personlig synes jeg nok at mamma og mor er koselig. Medmor kan jo hete mamma og biomor mor eller omvendt. Det må man bare bli enige om.

Lykke til!

Skrevet

Vi heter mamma og mamma. Så får vi se om vi må omrokkere av praktiske grunner etterhvert, eller om han begynner å kalle oss forskjellige navn.

Skrevet

Vi bruker mamma og dadda. Dadda har ingen planer om egne biologiske barn, men hadde vi begge tenkt å føde, ville vi antagelig brukt mamma+navn da. I og med at begge da hadde vært biologiske på en måte. Ååå dette kom ut litt rart, men finner ikke bedre "forklaring".

Skrevet

Vi bruker mamma + navn og mamma + navn. Men så er jo dattera vår bare 2 mnd og har jo ikke noen særlige sterke meninger om saken ennå :-)

Vi håper på at hun vil kalle begge mamma, kanskje ma og mamma er en mulighet? Det er jo ikke lett å bestemme sånt heller, barn har oppfinnsomhet så det holder, så disse regnbuebarna våre vil nok løse dette på ulike kreative måter .-)

Skrevet

Jeg skal bli kalt mamma og medmor blir mamsen. Først tenkte vi på mamma og mor men siden ingen av oss er vant til å si mor så syntes vi mamsen var bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...