Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Var på ultralyd å fikk sp.mål av dama om jeg var sikker på dato på siste mensen osv..jeg sa ja.. men er litt usikker forde.. Så etter ul ble terminen flyttet en dag frem bare.. Er dette fordi hun da tok utgangspunkt i dato for siste mens eller utgangspunkt i fosterets str og alder?? Sjekker de ikke fosterets alder om mor sier at hun er sikker på siste mens?? Er det den maskinen som regner ut alderen på fosteret osv?? eller hvordan er det??
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 De måler lengden på lårbein, omkrts på hode og slikt for å bestemme termin. Så da har din dato stemt bra. Jeg viste også min egen tremin. Jeg regnet meg frem til den 8.12 og UL fikk frem 7.12
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er oxo veldig sikker på min egen termin, som er den 11 januar.(siden jeg vet nøyaktig dato for da jeg ble gravid,og det stemmer overens med siste mens),men ul fikk det til at det var den 26 januar ut fra målingene. Det er maskinen som ragner ut termin,utifra gjennomsnittet som er lagra innpå maskinen.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg vet veldig sikkert når jeg hadde el, for tok både el-tester og tempet for å finne den nøyaktig. Alikevel ble jeg satt fram 5 dager på UL, selv om jeg vet at det ikke kan stemme overhode (vi ble syke etter el og dermed ingen sex resten av den prøveperioden)... Jeg regner med at babyen kommer når den er klar, og jeg blir da ikke forbauset over om det er en god stund før UL-termin. Da jeg fødte førstemann ble jeg også satt frem 5-6 dager på UL, og selv om jeg da ble igangsatt en uke før termin pga svangerskapsforgiftning står det i papirene mine: Født i uke 39+2, estimert (etter fødsel) til uke 40, dvs fullgått til termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå