Gå til innhold

Nok et vektinnlegg, sorry! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21+0 i dag, altså ca halvveis. Var hos legen tidligere i dag og ble der veid som vanlig. Jeg har til nå lagt på meg ca 5 kg... Selv synes jeg dette høres mye ut, og synes tallet som vekta viste var skremmende. Men, er det normal eller unormal vektøkning? Noen som vet eller har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...jeg har ikke mye erfaringer sånn sett...men på 21 uker er ikke 5kg mye...det tror jeg ikke....men spurte du ikke legen om det??gjør det=)

Skrevet

Nei, det høres ikke alt for grusomt ut..

Du må hsuke at det ikke finnes noen mal for en graviditet, hver enkelt graviditet er spesiel og unik derfor er det veldig vanskelig å si at dette eller dette er normalt.

Jeg regner med at legen hadde sagt noe hvis du hadde lagt på deg for mye, men du er fem måneder på vei så det er en kilo for hver måned..

Skrevet

Jeg tror ikke det er unormalt nei,,, Jeg er 21+2 og har lagt på meg litt over 3 kilo til nå,, og jeg er av dem som legger på seg lite i et svangerskap.. Det ble bare 12 kilo med forrigemann... Så jeg syns dine 5 kilo virker normale jeg!!! :0)

Skrevet

Jeg er 22+6 og har sannelig lagt på meg 9 kilo allerede! Faktisk ganske overrasket, for jeg syns ikke jeg kan se at det er blitt så mye! Men vekta lyver nok ikke, så jeg er nok en av de som går opp en del i svangerskapet! Skal til legen imorra, spent på om han vil kommentere det!

Skrevet

Hei.

Syns ikke du har gått opp så mye jeg. Det er veldig forskjellig hva folk legger på seg under en graviditet, jeg er 23 uker på vei og har gått opp nesten ti kilo...

Skrevet

hehe har lagt på meg nesten ti kilo, og er 20 uker denne uka. Det virker ikke som det er overflødig, for jeg kan fortsatt bruke de samme klærne. Husk nå at det kommer helt an på kroppsform, høyde etc.

Lykke til!

Skrevet

Syntes det nesten hørte lite ut jeg...jeg har hørt at alt mellom 8 og 15 kilo er normalt. Når man legger på seg, er forskjellig fra person til person. Tror ikke du trenger å bekymre deg for dette, jeg hadde ei venninne som bare spiste godteri, hamburgere og drakk cola under hele grviditeten....hun la på seg 27 kilo!!!! DET er MYE det....men nå er hun tilbake til den vekta hun en gang hadde!

Prøv heller å kose deg med graviditeten, og tenk på at disse kiloene går til med å skape et nytt liv. Faktisk ditt barn!!! Det er det største som kan skje i livet vårt, et mirakel faktisk!

Skrevet

Tusen takk for alle svar! Godt å bli litt beroliget =) Det er nok bare det at det er uvant for en kvinne å gå så mye opp i vekt, vet jo at jeg "må" det og trodde ikke jeg kom til å reagere noe på det - men ble plutselig litt satt ut i dag.

Skrevet

Hei, fikk vite av jordmor når jeg var gravid med førstemann at ungen, livmor, morkake, fostervann og alt de greiene der veier sånn ca 13kg tilsammen.

Så å ha lagt på seg 5 kg når du er over halvveis er ikke mye. tenk på det som du har inni deg som vokser å koser seg.

Skrevet

jeg er i uke 23 og veide meg hos legen i dag. Har gått opp 7 kg til nå.men legen har ikke kommentert dette hverken den ene eller andre veien. Men man får litt hetta når vekta øker så mye på kort tid..

Men det er jo helt normalt å legge på seg da trøster jeg meg med:)

Skrevet

er 21 uker om to dager - gått opp seks kg

Skrevet

Jeg har gått litt opp og ned jeg. Ca. 5 kilo nå, er i uke 24. I følge svangerskapsboka går man opp mest mellom uke 17 og 24. Har stått på stedet hvil hos meg nå, men magen vokser. Tror det er helt normalt. Dessuten varierer også vekter, mange er unøyaktige. Har sett folk her inne som er i uke noen og 30 også som sier de har gått opp 5-6 kilo. Tror det er veldig variabelt. Plutselig klarte jeg ikke spise samme mengde mat lenger heller, var vel i uke 21-22, ble så veldig fort mett, og da går man jo ikke så mye opp. Noen veier noen kilo for mye før fødsel, og kan jo også oppleve å gå ned. Jeg stresset litt med at jeg ikke syntes jeg gikk opp nok, men har sluttet med det!:) Synes fem kilo absolutt ikke er mye.

Skrevet

Nei det er ikke mye. Vanlig å legge på seg 12-15 kg ;o))) noen mer pga vann og div lyster. Andre noe mindre ;o)))))

• 2 uker senere...
Skrevet

Herregud, nå må dere slappe av! Dere bærer på et lite barn der inne, og kroppen er i full forandring :) Hva forventere dere dere, et svangerskap som ikke skal medføre forandringer på kroppen ?!

Prøv heller å glede dere over det som spirer og gror der inne, og vær så snill ; bry dere heller om det som er vesentlig i livet!

Skrevet

E ikke rart at bim e plaga me mye krangling og krasse kommentara.....detta e årsaken ! At nån bare må bryte utav seg at dem ikke e enig på en skarp måte !

At kroppen e i forandring e vel veldig vesentlig og sentralt i et svangerskap og selvfølgelig e det normalt å legge på seg i ulike grader,men det e like normalt å være opptatt av det enten man e gammel eller ung. At nån synes det e støtte i å høre om ting e normalt unormalt betyr ikke at de har spiseforstyrrelsa !!!!!!!!! D e ok å diskutere vekt !

Skrevet

Hei=) Jeg e ri uke 23 og fikk høre av JM på onsdag at jeg har lagt på meg 1,1,5 kilo, hadde lagt på meg 2 kilo, men babyen veide hvis 600 gram nå eller noe sånt:p Normalt det å tror jeg, sikkertt veldig individuelt det der. Jeg synes 1,115 kilo hørtes lite ut da, siden jeg e rover halveis, men JM gryntet ikke så bør vel ikke bekymre meg.

Skrevet

jeg er 20+0, har lagt på meg to små kg... men raser vel opp etterhvert!

Skrevet

syns ikke det høres mye ut i det hele tatt jeg. hvor mye folk legger på seg avhenger jo av mye.. Jeg er i uke 27+2 og har legt på meg 11kg..

jeg ville ikke bekymret meg så mye for vekta.. eller jeg gjør ikke det heller da.. jeg har tenkt å kose meg under graviditeten. (ikke me alt for mye godis å brus da, men) og jeg vil ikke gå å bekymre meg for vekta.. den øker uansett!!

Skrevet

Er i uke 27 og har lagt på meg 5 kilo, er selv ikke spes opptatt av hvor mye jeg legger på meg, prøver bare å spise sundt og være aktiv, så lenge d går:) Kiloen kommer jo uansett:)

Skrevet

Er i uke 23 og har bare gått opp 1,5 kg, noe som sannsynligvis skyldes svært dårlig matlyst de første 4 mnd..Jeg gikk derfor ned i vekt i begynnelsen. Men lille er så stor som h*n skal være, og det er det viktigste. Regner med jeg legger mer på meg en god del nå i siste halvdel, mens noen legger mer på seg fra start. Alt er nok like normalt :)

Skrevet

15uker og 4,2kg... det som kommer det kommer ;) magen har liksom poppet ut nå den siste uken,noe jeg syns er veldig morsomt;)

Skrevet

ja... hehe.. stakkars deg... hehe... selv var jeg på kontroll nå og er 20 uker +4 og da hadde jeg lagt på meg 7 kilo... sukk... du har mer enn normal vektøkning gitt!

egentlig så er mer eller mindre alt normalt...

Skrevet

er i uke 27 og gått opp 12 kg, så hold kjeft! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...