Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 starter med grøt ol når babyene er 4 mnd Hvorfor det?? Når anbefalingene sier start med fast føde når de er 6 mnd. Dette er ikke for å kritisere noen, men jeg er nysgjerrig for jeg sitter selv her å lurer på hva jeg og min baby skal gjøre:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg startet med grøt fordi han slet med å bæsje og prompe hele tiden. Det har gått over nå som han får ett grøtmåltid om dagen.
firemerkersmør Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Ja, virker sånn her inne, men ikke blandt de jeg kjenner ellers. Er i to "barselgrupper", og de har ikke startet med grøt så tidlig. Vi skal prøve vente til Tassen er 6 mnd(er 4,5 nå)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 jeg prøvde å gi datteren min litt grøt når hun var 4 mnd... hun våkner så ofte på natten så prøvde for å se om det hjalp..men hun var ikke noe særlig interessert i grøten. så jeg sluttet igjen...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Helsestasjonene her anbefaler det...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 Fordi han ble aldri mett av mm og mme.. eller dvs han ble mett i en time og så måtte han få mer mat.. prøvde å gi han "masse" på engang, men da gulpa han bare opp halvparten og fikk vondt i magen.. Nå når han får grøt til frokost er han fornøyd hele dagen. får selvfølgelig mm og mme noenganger om dagen også men ikke så ofte som før.. jeg ville ha fullamma han til han ble 6mndr jeg, men alt går ikke som man vil.. sååå lettvint bare å slenge ut puppen da..
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg gav jr grøt når han var 4 1/2 mnd fodi han krevde mer mat. Han våknet 4-6 ganger om natten og ville ha mat, iforhold til før når han sov hele natten eller spiste bare 1 gang. Vi ble trøtte og slitne begge to, og begynnte da å gi han litt grøt om kvelden. Vi har nettopp kommet opp i full porsjon, og nå er han våken mellom 0-2 ganger før vi står opp. Men hadde jr vært fornøyd med bare mm så hadde jeg ikke begynnt med grøt. Men han er mye mer fornøyd og blid nå når han får bli god og mett og sove lenge om natten. I min krets opplever jeg oftere at barn på 4 mnd får grøt enn at de venter til 6 mnd faktisk. Men det var ikke avgjørende for mitt valg. Jeg fulgte min egen sunne fornuft og syns grøt passet oss bra.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #8 Skrevet 26. oktober 2006 Forrige datteren min ga jeg grøt fra 4 mndr fordi hun var så sulten om natta og jeg hadde ikke nok melk da. Fikk grøt om kvelden, sov som en stein hele natta. Helsestasjonen her anbefaler grøt fra 4 mndr hvis babyen er urolig og ikke legger så mye på seg.
#gurimalla# Skrevet 26. oktober 2006 #9 Skrevet 26. oktober 2006 Ikke vi... Jenta her begynte først med grøt ved 6 mnd. Jeg var så heldig at jeg hadde mer enn nok mm... Så da trengte vi ikke å starte før.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #10 Skrevet 26. oktober 2006 Hvis babyen er fornøyd med bare mm til den er 6 mnd,er det jo greit. Men noen babyer krever litt mer mat,og hvis vekta ikke øker nok og de er sultne veldig ofte,er det ikke dumt å begynne med litt grøt. Fornøyde barn gir glade foreldre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå