Skjønnere enn skjønnest Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Hei Lurer kanskje på noe som jeg egentlig burde visst. Men er det sånn at alle nye babyklær anbefales og vaskes før bruk? Har det noe med fargestoffer å gjøre? Har kjøpt inn en del babyklær, men har ikke tenkt en tanke på å vaske disse....før jeg leser noen innlegg her.... Jeg har god tid på meg da...
Har 2 Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg har vasket alt, rubbel og bitt av klær, sengetøy, tepper, overmadrass, dyner etc. Men jeg er litt for nøyr på det kasnkje. Vet bare at jeg ikke liker å bruke uvaskede ting til meg selv. Synes ofte det lukter farge og butikk av ting -
Gjest leelu23 HØYGRAVID Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det er veldig lurt å vaske alle babytøy ja- stoffer som sitter igjen i plagene og tenk på alle som sikkert har "tatt" på plagene før du fant dem i butikken.. vet aldri hvor de hendene har vært hen.. Etter du har vasket og tørket dem er det lurt å legge dem på plassen sin slik at de ikke blir fulle av støv og andre ting igjen.. Jeg har vasket alt unntatt "utedressen" i 2-4 mnd. Den ska jeg bare lufte tenkte jeg...
Skjønnere enn skjønnest Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2006 Takk for svar! Vasking skal bli!
rar78 Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Lite tips ang vaskingen: Det er riktig at alt bør/må vaskes. Men pass på at det vaskes seperat fra de voksnes ting og at du bruker sensetive vaskemiddel og tøymykner uten parfyme!!! Dette fordi at de stoffene som er i vaskemiddler med parfyme er full av stoffer små babyer ikke tåler. De kan få utslett, tørr hud og andre allergiske reaksjoner.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #6 Skrevet 26. oktober 2006 kjøp neutral vaskemiddel, bruke det selv også pga allegi, om jeg selv hadde brukt annet merke så er det ikke verre enn å skifte merke så du får vasket ting sammen
Snupidupi Skrevet 26. oktober 2006 #7 Skrevet 26. oktober 2006 E vældi vekti å vask alt av babyklær.... e resta av div stoffa i dem, som kan gje kløe og utslett... Bruk vaskemiddel før sensitiv hud...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå