Gå til innhold

Alltid begge puppene ved mating?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3dager gml baby,og er som dere skjønner midt oppi amme-oppstart.Synes det er vanskelig da han tar dårlig tak i brystvortene.Fått anbefalt skjold så nå går det litt bedre.Spiste sitt første helammede måltid tidligere idag.Men mitt spm er..skal man alltid amme fra begge puppene for hver runde??Målt på amme-pol idag fikk han 40ml fra en pupp,trenger han da virkelig en runde til på pupp 2??

Nå istad ammet han bare 10min ca på en pupp,og sovnet som en stein.Sover fortsatt etter en time ca.Er ikke det et tegn på at det er nok??

Takker for noen erfarne synspunkter,da jeg føler meg sv fersk i faget!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hender man må jobbe for å holde dem våkne, av med klærne, kile i hånden, under føttene. Det er nok best at du forsøker litt mer å få mat i barnet, mye pga din egen produksjon og at syvsoverne ikke vet sitt beste etter en hard fødsel... Hadde selv en slik liten en, ikke lett!

Skrevet

nå må du høre på ekspertenen..men min lillegutt har bare "spist en pupp" fra starten av. og det gjør han fortsatt. han er 4,5 mnd nå.

men min gutt måtte kiles under fot og jobbes for å holde våken den første tiden. han sovna alltid. sikkert den første 1,5 mnd.. ble vel mer eller mindre brukt som sutt til tider.

Skrevet

Hei på deg!

Er ganske fersk selv. Min er bare 1 mnd, men hun tar også bare 1 pupp om gangen. Jeg fikk beskjed av lege og jordmor om at dette var greit, har rikelig med melk. Jeg gir bare annenhver pupp annenhvert måltid:) Funker fint det her i gården!

Skrevet

Jenta mi på snart 3 mnd spiser også stort sett bare fra en pupp. Problemet kan da være at jeg får melkespreng i den puppen hun ikke spiser fra. Før hun skal legge seg for natten gir jeg henne gjerne fra begge hvis hun vil ha...spiser seg opp virker det som!! Man lærer seg fort å kjenne barnets behov og ønsker. Blir ene puppen tom og barnet ser seg rundt etter mer, kan det nok være lurt å tilby mer fra andre siden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...