Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 16 og er plutselig blitt så fryktelig svimmel. Jeg brygger på en forkjølelse, så det kan jo være grunnen. Skikkelig plagsomt - klarer jo ikke stå oppreist over lengre perioder. kan heldigvis sitte på jobb...

Noen som har noen råd eller erfaringer med svimmelhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble sykemeldt for det i forrige svangerskap. Hadde en jobb som jeg bare stod i...Kjempeekkelt!!

Jeg hadde nor som heter blodtrykksfall. Det kom bare plutselig og gikk fort over. Ikke farlig men ubehagelig. Når man er gravid påvirker hormoner all muskulaturen til å bli slappere som jeg har skjønt. Dette kan gjøre at blodet pumpes saktere til hjernen når du står slik at du kan bli svimmel. Håper det bedrer seg fort hos deg!

Skrevet

Når sjekket du blodtrykk, Hb, jernlagre og slikt sist???? Jeg selv har lavt BT og lav Hb og går og svimler i et kjør. Sjekk opp dette å se om det kan være noe av dette som er årsaken til svimmelheten din. Når du kommer til uke 16 er det ganske vanlig at Hb synker og det kan være på tide å ta jerntilskudd, men det finner legen din fort ut av om er årsaken!

God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...