Gå til innhold

Flate bakhoder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Styrer dere en masse med babyene deres så de ikke skal få flate bakhoder?

Min har en favorittside og jeg synes det er fryktelig vanskelig å få han til å ligge med hodet til den andre siden. Prøver å oppmuntre han i våken tilstand, men det virker ikke som om han synes vi er interessante nok enda (7 uker). Og når han sover har jeg forsøkt å snu det, men da våkner han jo :o(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må bare fortsette å oppmuntre han til å snu hodet, er det for gale ta kontakt med HS som tar kontakt med fysioterapeut.

har hatt samme problemet her, men blir bedre .. passer på å snu hodet når hun sover (hun våkner heldigvis ikkje..) og så har vi lagt et lite håndle under høyre skulder og arm slik at det ikkje er så lett for hun å snu seg til yndlingsstillingen..

Skrevet

Gutten min er 4 mnd og hadde en favorittside, sin venstre side. Det resulterte i at han er flatere på den siden av hodet. Trøster meg med at hodet hans er så mykt enda, det vokser seg nok til :) Han har blitt så flink til å ikke bare ligge på venstre side :) Gutten din kommer seg nok med tiden han også :) Bare pass på at han ikke stivner i nakken, det viktigste er jo at han kan røre hodet og nakken bra til begge sider :) Vi fikk tilbud om fysioterapi-øvelser, men det er ikke noen vits, for han er kjempeflinkt til å bevege på nakken og hodet :) Så får det heller være at han er litt skjev enda ;)

Prøv å støtte opp hodet med en pute når du legger han da? Sånn at han må ligge med hodet til en bestemt side.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det der med å legge noe i "veien for" yndlingssiden har jeg ikke tenkt på! Smart! Jeg prøver det :o)

Skrevet

Jepp, flatt her. Men så er vi jo også skapt noe forskjellig fra naturen sin side. Noen har faktisk større bakhoder enn andre. Min har i tillegg til naturlig lite bakhodet blitt ganske flat pga KISS. Er nå 7 mnd og kanskje litt bedre? Krysser fingrer for at det retter seg....

Skrevet

Martin har flatt bakhode (høyre side). det retter seg ut når de blir større. Martins er nesten helt rett igjen. Hvis du skal snu hodet er det lurt å legge de med hodet på en gulpeklut, så trekker du bare i den istedenfor å ta på de, da våkner de så fort. Bare husk å gjøre det sakte.

Skrevet

Oi, har det rettet seg ut allerede? Mini er 8 mnd og ikke rett ennå...

Skrevet

ikke helt, men det kommer vel litt an på hvor flatt det har blitt :)

Skrevet

En annen ting jeg har gjort er å kjøpe en bamse med et stort speil på magen, som skal festet i senga, satte den på motsatt side av " flate siden " slik at han ligger å ser på bamsen og seg selv i speilet, og får jevnet ut hodet :) Kjøpte bamsen på Brio, han elsker den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...