Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Trenger noen synspungter om min sønn's søvnvaner. Fra å nesten ikke ha sovet noe på dagen, sover han nå mye synes jeg (han er 7 uker nå). Vi legger han 19 hver kveld, noe han selv er "skyld i" fordi han er så trøtt og sippete da (roer seg kun i egen seng). Han våkner en gang om natta og vi sover til ca 8 hver dag. Utover dagen har han en masse nipper hvor han sover en halvtimes tid og utpå ettermiddagen sover han 2 timer ute i vogna. Deretter jobber jeg en hel masse for å holde han våken fra 3/4 tiden til han skal legge seg igjen. "Problemet" er at jeg synes han sover mye, gjør han det? Og jeg fatter ikke å begriper hvordan jeg skal få tid til kos, trene nakke, skifte bleier, synge sanger osv osv osv. Ofte vil han bare ligge for seg selv å stirre i taket også.... Hvordan er deres unger og hvordan rekker dere alt?
firemerkersmør Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 De er så forskjelige. Min sov mye en periode, for så å være mye våken noen dager.Husker ikke hvor lenge han sov mye, men gutten din er jo liten enda. Høres ut som gutten din sover mye, men da har han sikkert behov for det. Ikke stress med å synge ol. Det kommer. Jeg ville ikke strevd for å holde han våken.
Gjest Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 min gutt sover også mye hele dagen. legger seg ikke like tidlig på kvelden eller sover like godt på natta som det din gjør, men allikevel veldig snill og rolig (våkner til mat 2-3 ganger på natta, men sovner godt igjen etterpå). synes du er heldig som har en rolig liten tass som liker å sove!
nov.gutt-05+ *ny baby* Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Ville så absolutt latt han sove så mye han bare ønsker. =) Plutselig sitter du her å skriver ett innlegg om "hvorfor vil han ikke sove?". Hehe. Nyt det!
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Ut ifra innlegget ditt forstår jeg det sånn at dere holder ham våken fra kl 15-16 til 19 om kvelden? Barn på den alderen bør ikke være våkne mer enn 2 timer før de trenger litt søvn ifølge hun som skrev Sleepsense. Han sover sikkert ikke for mye, de skal sove mye i den alderen, mener å ha lest at 16 timer døgnet er gjennomsnittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå