Gå til innhold

Seperasjonsangst?kommer den plutselig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er vanlig at mellom 7 og 9 mnd så blir barn skeptiske til andre/ fremmede. kommer dette plutselig eller? Min gutt på 8 mnd smiler og prater med alle som vanlig! Lurer på om han nødvendigvis blir veldig skeptisk til fremmede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min hadde det aldri..pratet og smilte og *gikk* til nesten hvam som helst.

Han er veldig lik seg pr i dag også,bittelittegranne mer skeptisk. 5 år no.

Vi jobber med å få han til å forstå at det kan være skummelt,for de det kan det no som han er ute å leker alene avogtil.

Men må jo gjøre det på en skånsom måte så han ikke blir redd alle han treffer .hehe

Jenten min derimot er anderledes går skjelden til dem hun ikke kjenner og vil fort tilbake til oss.

Smiler og flirer til nesten alle men liker ikke at andre holder henne.

Hun er 8,5mnd ;)

Skrevet

Hei! Hos vår kom det i hvert fall plutselig. Mer eller mindre fra en dag til en annen. Han er en blid og sosial type som vanligvis elsker oppmerksomhet, både fra folk han kjenner og ukjente. Innimellom har han vært litt sånn at det kunne være skummelt når folk han ikke kjente så godt holdt ham, men så var alt i orden igjen når han kom til noen han kjente.

Da han var ca 8 måneder ble han plutselig kjempemammadalt. Hylskrek når f.eks onkelen eller tanta holdt ham, eller når folk han kjente titta nedi vogna og sa hei, eller bare av å være med på babytreff og bli lagt ned på matta rett ved meg. Skulle helst henge rundt halsen min når det var andre folk i nærheten, eller være hos pappa. Men helst meg, så mannen min ble litt frustrert innimellom.

Trøsten er at det varte ikke så veldig lenge da. Selv om det av og til henger igjen litt, så varte det verste bare noen uker. Virker som nysgjerrigheten og utforskertrangen som regel vinner over skepsisen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...